- fre 28 sep 2012, 09:02
Håller på att försöka få igång min 240 efter drygt ett års stillestånd. När jag provkörde så sprack ett av servostyrningsrören som sitter under rattväxeln ( det kortaste av det). All servoolja sprutade ut genom hålet som satt mitt på röret. Köpte ett likadant av Volvo men såg sen när jag demonterat röret att det är en helt annan kona.
Kan det nya röret verkligen passa? Det nya röret har en vanlig dubbelkona det gamla har en underlig koning en liten trumpet längst fram följt av en liten O-ring följt av en utbuktning.
Försöker att få in en bild så får vi se om det funkar.
Den ena nippeln går väldigt trögt när jag försöker skruva in det nya röret. Så jag ska börja med att försöka rensa gängorna med en gängtapp. Har lyckats hitta korrekt gängtapp.

Kan det nya röret verkligen passa? Det nya röret har en vanlig dubbelkona det gamla har en underlig koning en liten trumpet längst fram följt av en liten O-ring följt av en utbuktning.
Försöker att få in en bild så får vi se om det funkar.
Den ena nippeln går väldigt trögt när jag försöker skruva in det nya röret. Så jag ska börja med att försöka rensa gängorna med en gängtapp. Har lyckats hitta korrekt gängtapp.

- By Raktidiket