Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fartdåre
dst02 skrev:Kalle: Gnisslande bromsar hade Jag också, fick nya klossar fram men de hjälpte inte. Snacket om egenskaper och att de ska va så eller att de blir bättre me tiden är dom flitiga att tjata om på Brandt i Uddevalla och dingle också, dom ändrar sig imellanåt och ibland säger dom att de e ett mycket allvarligt fel å sen när bilen e inne så säger dom att de ska va så. Blev så trött att Jag gav upp.
Det är det där jag menar. Volvo bygger bilen, du betalar 350 000-400 000:- för den och sedan får du
arbeta bort felen själv eller med hjälp av en verkstad. Efter ett par månader är bilen som ny...
Ibland får man bara leva med problemen. Hör om detta dagligen. Oväsen, skrammel och dålig
funktion ÄR egenskaper. Visst. Men dåliga sådana och kan undvikas...
Om en programvara hänger sig så letar man upp buggarna och fixar dom. Ett par månaders testning så
brukar det lösas. Man låter inte kunden hitta felen...
Hur premium är det?
av KalleH
Nej det är varken premium eller ens acceptabelt... Tror inte jag kommer att köpa en "premiumbil" nästa gång det blir dags för byte i alla fall.
av Lazy
Har varit volvofri många gånger men efter ett par år med annat märke så är jag alltid tillbaka i en volvo och nu efter 40år med ca.20 bilar av 8st olika märken så kommer det alltid att bli volvo för mig.
Varför:
Minst problem
Säkerheten
Kvalité
Serviceverkstad som är kanon
av Krakus
Ynot
Serviceverkstad som är kanon?
Antingen /... /eller. (Hur visar man tummen ner?)
av Mwi
Vojje skrev:
MartinS skrev:Man blir inte svartlistad pga en bil, det blir man baserat på hur man beter sig.
Sant. Men det kan inte vara kul att göra förlust på en bil bara för att kvaliteten är undermålig.
Måste vara ännu tråkigare att ha köpt en bil hos en bilhandlare som hellre blir svartlistad, än gör rätt för sig.
av jpennerb
Köp en KIA eller hyundai med 10års garanti så bli alla ni säkert nöjda! :wink: Sen kör ni 3000mil/år och se hur många år dom håller ihop... Vem vill köpa en kia som har rullat 20000-25000mil och är 8år :roll:
av gsson
Ärligt talat skulle jag inte vilja köpa en dito volvo...
jpennerb skrev:Köp en KIA eller hyundai med 10års garanti så bli alla ni säkert nöjda! :wink: Sen kör ni 3000mil/år och se hur många år dom håller ihop... Vem vill köpa en kia som har rullat 20000-25000mil och är 8år :roll:
Användarvisningsbild
av Vojje
Mwi skrev: Måste vara ännu tråkigare att ha köpt en bil hos en bilhandlare som hellre blir svartlistad, än gör rätt för sig.
Ja, det finns knappast några vinnare kring en söndrig bil.
av Fartdåre
jpennerb skrev:Köp en KIA eller hyundai med 10års garanti så bli alla ni säkert nöjda! :wink: Sen kör ni 3000mil/år och se hur många år dom håller ihop... Vem vill köpa en kia som har rullat 20000-25000mil och är 8år :roll:
Poängen är ju att garantin inte ska behövas. Hyundai tillhör inte heller premiumsegmentet men
är ändå en mer driftsäker bil. INGEN vill köpa en Kia eller Hyundai som tillverkades för åtta år
sedan!! Men åtta år från idag kanske man vill det. Varför? Kallas för utveckling. Japanerna
och några tyskar har har legat på topp länge och nu på några få år har koreanerna nästan sprungit
ikapp. Man är hungrig och vill utvecklas för att bli bättre.

Att man kan ge tio års garanti beror på att bilarna är såpass bra att ekonomin ändå går ihop.
Skulle vilja se en tio års garanti på VW, Volvo eller Peugeot... De skulle gå i konkurs...
Tänk att ha nio år gamla Peugeoter som skall in på garantiåtgärder... Jösses!!
av Krakus
9 år gamla Pegeot? Du skojar. Min är 6 år och skrot i elektroniken. :(
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]