Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
Då vill jag bara varna för att de oxå har sina "småbekymmer". Stod i Teknikens Värld att vissa exemplar hade problem med smörjningen, så vevaxeln fix sig en törn.

Har även läst en del på Subaruforum att kvaliteten idag, inte är vad den varit. Jag hade en Impreza 2002, en underbar bil. Så jag valde mellan en Subba och Volvon. Men Subban hade blivit mkt dyrare i månadskostnad. Sen i efterhand har jag läst om diverse problem som sagt...

Nu kan jag tyvärr inte länka då dess forum är nere pga underhåll...
theodor skrev:jag kan berätta att det förmodligen blir en subaru legacy 2.0 diesel, 6 vxl manuell.
av theodor
just nu kör vi fortfarande vår drive my 11 och nu har vi pratat återigen med vd för bilkompaniet och hamn har erkänt att enda lösningen blir nog att byta bil. han ska komma med ett förslag senast på måndag. igår var vi och åkte runt mora och orsa och fick kärringstopp när jag sedan startade bilen började luktade som fan i bilen men inte utanför. det luktade först som rutten fisk och sen som sur piss! nån som har nån ide? hoppas vd:n förstår att han ska komma med ett bra bud annars så lämnar vi volvo för gott!
av mati
Eftersom bilias påstående att bilen nu är lagad och allt funkar som det ska visade sig vara rent påhitt, har jag nu varit och pratat med en trevlig försäljare för ett japanskt märke som är känt för bra kvalitet och kundnöjdhet. :wink:
Jag är faktiskt imponerad hur tyst och rapp Avensisen är. Den känns dessutom mycket modernare än Volvon. Och inget ryck, inga vibrationer alls. Körde även nya Prius+, men den är nog lite dyr, tyvärr. Men ack så tyst och mjukt den går. En helt annan bilupplevelse. Finns det nån motor i den, undar man. Volvon känns nästan som stenåldern, eller snarare kritatiden, jämförelsevis. Jag får låna toyan lite längre tid och ska köra den tills jag har bildat mig en uppfattning. Bra service måste jag säga! Hej då Volvo... (D)
Användarvisningsbild
av Guru
Hej då, kommer sakna alla er som byter från Volvo till annat märke och slutar skriva på forumet...
Framför allt era nyanserade inlägg och grova generaliseringar.
av mati
Guru skrev:Hej då, kommer sakna alla er som byter från Volvo till annat märke och slutar skriva på forumet...
Även om jag skulle byta bort min DRIVe så har jag visserligen en V50 kvar. Det går ju inte att byta bort två bilar samtidigt. Strulet kommer alltså förmodligen att fortsätta, åtminstone ett tag till. Jag slutar alltså inte skriva på forumet. :wink:
Användarvisningsbild
av Guru
Ser det, men du är inte ensam.
Blir lite tradigt att lyssna på samma gnäll i var och varannan tråd bara. Att komma dragandes med DV6B problem i en tråd om något annat tillför inget. Att några haft otur med både bil/ÅF och gud vet vad tror jag de flesta på forumet har sett och personligen tycker jag man ska hålla sig "i sin tråd".

Min har för övrigt i dagarna passerat 4600mil, inga problem med ryckig gång (efter EGR-byte). Eller rättare sagt, inte mer än vad som är förväntat av en liten 4-cyl diesel. Att den inte är lika silkeslen som en I6 eller V12 är ju liksom ofrånkomligt...
av mati
Guru skrev:...Eller rättare sagt, inte mer än vad som är förväntat av en liten 4-cyl diesel. Att den inte är lika silkeslen som en I6 eller V12 är ju liksom ofrånkomligt...
Ähm, nja, visst, men jag håller ändå inte riktigt med. Kan bara upprepa det jag har skrivit tidigare. Det är jätteskillnad mellan mina två bilar med i princip samma motor, fast tre års utveckling emellan. Den från -08 går jättebra, den från -11 gör inte det. Antingen så har utvecklingen gått bakåt, eller så är det nåt fel. Men du får naturligtvis gärna tycka att jag är gnällig.
av gsson
Guru skrev:Hej då, kommer sakna alla er som byter från Volvo till annat märke och slutar skriva på forumet...
Vad tillför ditt inlägg till debatten då?

För övrigt så brukar jag använda mig av ett forum för att få hjälp, men jag har kanske missuppfattat det hela?

Om du sen läser mellan raderna så är det ju inte själva bilen det är fel på utan snarare åf/verkstans misslyckanden som tas upp.
av Lövet
Så länge man lägger fram sina åsikter och erfarenheter på ett någorlunda trevligt och respektfullt sätt mot andra forumanvändare får man skriva precis hur mycket man vill här.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]