- ons 26 sep 2012, 15:29
Hej, har försökt se vad andra skrivit i liknande trådar. Har precis skrivit på pappren på en XC90. Funderar nu på hur man gör med barnstolar. Vi har en 3-åring som fortfarande bör sitta bakåtvänd. Vågar man sätta honom fram och lita på nyckelavstängningen av passagerarairbagen? Eller om man vill sätta honom bak (rad 2), hur påverkar detta då rad 3, går det komma in till sätet bakom på något sätt? Kan man komma dit från andra sidan?
Hur gör alla andra? Tacksam för alla tips och ideer. Gärna bilder om det finns.
Och vad händer om det kommer en liten till som ska sitta bakåtvänd några år, kan man ha två bakåtvända stolar bak och ändå få in folk på övriga platser eller har man målat in sig i ett hörn? Går det få airbagen fram bortmonterad för att undanröja alla tvivel om att airbagen skulle råka lösa ut ändå?
Och av erfarenhet från min V70 inser jag nu att en klädsel hade varit bra för att skydda stolar och säten från allt skit ungarna drar med sig in i bilen. Finns det någon klädsel som går att använda, har volvo någon egen eller är det biltema som gäller?
Hur gör alla andra? Tacksam för alla tips och ideer. Gärna bilder om det finns.
Och vad händer om det kommer en liten till som ska sitta bakåtvänd några år, kan man ha två bakåtvända stolar bak och ändå få in folk på övriga platser eller har man målat in sig i ett hörn? Går det få airbagen fram bortmonterad för att undanröja alla tvivel om att airbagen skulle råka lösa ut ändå?
Och av erfarenhet från min V70 inser jag nu att en klädsel hade varit bra för att skydda stolar och säten från allt skit ungarna drar med sig in i bilen. Finns det någon klädsel som går att använda, har volvo någon egen eller är det biltema som gäller?
- By S6024t