Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har inte hänt så mycket på bilen över helgen mer än att jag har skaffat fram en vänster bakdörr som en gubbe i byn hade övers :) Ska väll laga hålen i golven i veckan och kitta alla skarvar sen ska det väll målas sen ur me motorn å slipa motorrummet sen ta itu med bromsarna :)
Finns de nån som har lite bromsdelar girling över? 4 bra ok bromscylinder reducerare? hör av er isåfall :)
Naturligtvis! Fränt mä 240 DIesel :twisted:
Kan inte finnas många kvar i livet 8)
Nu var det ett tag sedan det blev någon update och eftersom de verkade finnas intresse för en projekttråd så får den väll vara kvar då :)

Förargolvet urkapat :)
Bild

Börjat svetsa i nytt :)
Bild

Bara helsvetsing kvar :)
Bild

Helsvetsat, målat och kittat :)
Bild

Rosten lagad på passagerarsidan men har tyvär inget kort på när jag höll på där :)
Bild

Sen blev de lite terapiarbete från all rost att få på en 850 dieselgenerator för att få bättre laddning då det ska på extraljus på pärlan sedan :)

Bytt remskiva :)
Bild

Efter några timmars pillande satt även den där med en egenbygd spännare :)
Bild

Sen var elsystemet så dåligt till motorn nästan all isolering var borta på alla kablar så då blev de att fixa till det :)
Bild

De är ju även rätt rostigt vid baklysena så då blev de att kapa bort plåten där :)
Bild

Skapligt mycke rost.....
Bild

Fått bort plåten :)
Bild

Såg inte så fint ut bakom den...
Bild

Tur det finns terapiprojekt man kan rycka tag i då! :)

Flakmopeden jag håller på att renovera :)
Bild

Sen så lär man ju ha en motorspark också så då blev de och börja bygga en sådan! :)
Bild

2st bonusbilder på 240in med snö på och en kompis 245a diesel :)
Bild
Bild

De var allt för denna update nu får ni kommentera! :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser b[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]