Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Polestar (VCC) är inte riktigt konsekventa heller när det gäller uppgraderingar till motorer som säljs med olika effekter. Vi minns den strypta 163hk versionen av dubbelturbo D5 i XC60/70 2,4D AWD som gick att uppgradera till samma effekt som D5, 225hk. Samtidigt får du olika effekt med Polestar till XC90 diesel beroende på vilken motor du har från början.
163/340-->185/380
185/400-->205/450
200/420-->210/460
Detta trots att det är exakt samma grundmotor i alla tre. Låt gå för att 163hk är FWD och att man inte vill släppa på för mycket moment på framhjulen.

Tiden får utvisa vad som gäller. Har dock för mig att tänket från början var att 163hk dubbelturbon inte skulle få samma uppgraderade effekt som D5 men att det inte blev så...
av pak7
Får hoppas på att t4 uppgraderingen också kan fås till t3 då till slut.
Vill verkligen ha mer fräs i bilen utan att gambla för mycket med garantier.annars vore bsr ett givet val.
Fint när man kan byta program när man vill:) om man vill då...
Men jag tycker fortfarande att PS kommer lite "billigt" undan med det trimmet som erbjuds nu...
De borde fixa mer vrid alltså!
av Fartdåre
pak7 skrev:Får hoppas på att t4 uppgraderingen också kan fås till t3 då till slut.
Vill verkligen ha mer fräs i bilen utan att gambla för mycket med garantier.annars vore bsr ett givet val.
Fint när man kan byta program när man vill:) om man vill då...
Men jag tycker fortfarande att PS kommer lite "billigt" undan med det trimmet som erbjuds nu...
De borde fixa mer vrid alltså!
Svårt att plocka ut mycket vrid ur små volymer. Effekt går bra, men då får man leva på höga varv...
av pak7
Bsr ger 199 hk och 300nm
Det känns helt ok tycker jag.
Bara detta med garantier då som hindrar :???:
av Fartdåre
pak7 skrev:Bsr ger 199 hk och 300nm
Det känns helt ok tycker jag.
Bara detta med garantier då som hindrar :???:
Om bilen kvalificerar sig för BSRs motorgaranti kan det väl ändå vara nåt. Vet inte hur den står
sig i praktiken.
Någon som vet?
Användarvisningsbild
av crumpets
Den hjälper ju däremot inte skyddet som man sumpar i sin hel/halvförsäkring på drivlina under de ~8 år (beroende på bolag) som man annars har det .
av Fartdåre
BSRs garanti gäller för bilar som är maximalt fyra år vid tecknande och gäller i maximalt 3 år eller 12000 mil.
Inte så komplett...

Ordinarie försäkring påverkas väl inte mer än vad försäkringsbolaget vet om bilen...... :wink:
av pak7
Frågan är ju vad som händer om det blir nåt fel på motorn.vad som helst...
Kan då volvo neka att fixa på garanti om den är uppgraderad av bsr oavsett fel? Eller-
Kan sen bsr neka att låta deras mororgaranti ta felet beroende på om felet kan ha med trimmet eller inte att göra?
Kan bli lite svårt detta beroende på vad som händer...
Jag har ingen aning om huruvida motorn eller delar runt i kring den är bra eller dålig i längden med div barnsjukdomar osv.
PS är väl säkrast egentligen kanske...
Användarvisningsbild
av Guru
Är det upp till kunden att bevisa att skadan INTE beror på trimmet kan det ju bli svårt...
I Tyskland, där man kan beställa Hecio's produkter direkt hos ÅF (även trim), står det "Warranty void" i systemet. Detta pga Volvo Germany tar över garantin från VCC. Gissar att samma gäller om det uppdagas att bilen inte är orginal. Då gäller det att vara väldigt bra kompis med sin ÅF!
Användarvisningsbild
av crumpets
Fartdåre skrev:BSRs garanti gäller för bilar som är maximalt fyra år vid tecknande och gäller i maximalt 3 år eller 12000 mil.
Inte så komplett...

Ordinarie försäkring påverkas väl inte mer än vad försäkringsbolaget vet om bilen...... :wink:
Försäkringsbolaget vet vad verkstaden vet. Verkstaden vet.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]