Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vissa gånger när jag ska starta min Dieselbil så "tänder" inte bilen, den låter inte som en bensinare.. alltså att den står och tuggar och hostar, utan den lixom puffar och pyser... aaa svårt att förklara... men antingen om jag fortsätter så kommer den igång ibland annar så stänger jag ner och startar igen och då är den ok...

vad kan nu detta vara?

Är rätt missnöjd med min bil som jag blev lurad på, hoppas att detta är en snäll åtgärd.

:-O)
Senast redigerad av 1 V70lurad, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Kanske det nu är dax för filterbytet som Dieselmagnus tipsade om i din förra tråd ?
Samtidigt bakteriedödande i tanken som han nämnde.....
av V70lurad
wissel skrev:Kanske det nu är dax för filterbytet som Dieselmagnus tipsade om i din förra tråd ?
Samtidigt bakteriedödande i tanken som han nämnde.....
Hm.. berätta... vad skulle filtret ha fixat inför startproblem? förklara vill gärna veta så jag kan hänga med lixom haha
av V70lurad
dieselmagnus skrev:Låter som spridarproblem. En eller flera spridare fastnar i öppet läga och den blir sur startar till slut med en redig puff ofta.
hm.. ja det är ju värt att kolla upp.. låter ju jättebilligt det här ;)

Kan det inte vara startmotor?
av V70lurad
Tim skrev:Glödstift hela? Eller någon eller några spridare! Lämna till Volvo för att läsa felkoder!
läste felkoder hemma = noll

hm.. måste jag lämna in till Volvo för att läsa koderna?
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]