Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Är ju samma motorbeteckning iaf. B4164T
av moffe
Samma motor. Om programvaran sen certifieras till fler bilmodeller är en annan fråga...
Då är allt möjligt...men som du säger. Detta betyder inte automatiskt att det kommer till de andra modellerna.
av Fartdåre
crumpets skrev:Varför skulle den det, fartdåre? Det är ju en helt annan motor. Mjukvara till T4 och T5 betvivlar jag kommer komma över huvud taget.
Det kommer mjukvara till T4 och T5, men effekten kommer troligtvis inte bli högre än vad som
utlovas i V40 oavsett motor... Inga 410nm heller om man säger så...

Sen skall man inte låsa upp sig på motorvolymer och hur mycket effekt man kan få ur. Honda plockade ut
170hk ur 1.6 liter i början på -90 talet och senare 240hk ur 2 liter, utan överladdning. De motorerna håller
bättre än de flesta trots varvtal som överstiger 9000 rpm.
Håll i hatten...... :wink:
av Fartdåre
XC90_Executive skrev:V40 T5 är dock femcylindrig...
Och nuvarande T5 kommer aldrig få en effekt som överstiger de utlovade 256 hästarna i nya T5, hur mycket Polestar
man än tankar i den....
Därav "oavsett motor".

edit: Såg i broschyren att det är 254 hk i nya T5. Sorry..
Senast redigerad av 1 Fartdåre, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
Kan tänka mig att Polestar kommer att ge 195 hk och 300 Nm med overboost i T4. Sen har nog inte den motorn så mycket mer att ge, den får jobba rätt hårt redan nu.../PH
Användarvisningsbild
av Guru
pak7 skrev:Det borde ingå hos polestar att typa om bilen då för det priset tycker jag,om det ändå är volvos trimavd.
Nu är det ju bilprovningen som tar betalt för omtypningen, inte Polestar. Och skulle ÅF åka till bilprovningen och typa om åt dig i samband med uppgraderingen så lär det knappast bli billigare än om du gör det själv.
pak7 skrev: Om flera som testat t3 och t4 säger att det knappt märks så begriper jag inte varför polestar lägger energi på nåt som ändå ingen märker :???:
Jag har inte kört nån t4 men blir det inte mera vrid än det är idag så känns den uppdateringen ganska meningslös.
Är det så att siffrorna är =t4 så är det aldeles för dyrt i mina ögon för då kunde de lika gärna lägga in t4 programvara och inte kalla det för polestar då det ändå inte är trim! Samma motor annars väl?
Samma motor och Polestar till T3 är samma mjukvara som redan sitter i T4. Dyrt eller ej, det är väl mindre pengar än vad det skiljer mellan T3 och T4 i nypris? Gissar att största anledningen till att det finns Polestar till T3 är att mjukvaran redan finns så kostnaden är inte speciellt stor för att kunna erbjuda det.
av grålle1
Det intressanta blir, tycker jag, OM det även kommer PS till T4 och OM isåfall detta blir tillgängligt för T3. Om inte så är väl priset ok för att få en T4 av en T3, det skiljde bra mycket mer än 9000kr när jag köpte iaf! Men om det kommer PS till T4 på säg 195-200hk och det blir tillgängligt till T3 också så ha man ju rätt lång näsa om man köpt "T4" uppgraderingen...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]

Har försökt hitta mer info om detta. Mul[…]