Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av quaker
Hur hade ni gjort?
Jag har en fin 945 och avgassystemet är helt slut. Problemet är att katten är också helt slut (mkt rostig) och det kanske inte finns något kvar att fästa ett nytt avgas på. (däremot fin fina värden på sbp)
har inte pengar just nu till en ny katalysator så det känns riskabelt att köpa helt nytt avgassystem typ rostfritt eller så.
funderar starkt på att snickra ihop något eget av gamla rörstumpar...
var kan man köpa lösa billiga rör typ 3 tum?
En annan konstig sak är att det systemet som sitter på verkar komma från en vanlig sugis? det ser inte alls ut som till en turbo???typ ärtrör.
vad gör man?
av Rådlös
Det nuvarande ärtröret kanske är ett "hemsnickrat av befintliga och överbilna delar"?

Bilprylvaruhusen säljer lösa rörbitar i sorterade storlekar och former.
av kbm021
quaker skrev:Hur hade ni gjort?
Jag har en fin 945 och avgassystemet är helt slut. Problemet är att katten är också helt slut (mkt rostig) och det kanske inte finns något kvar att fästa ett nytt avgas på. (däremot fin fina värden på sbp)
har inte pengar just nu till en ny katalysator så det känns riskabelt att köpa helt nytt avgassystem typ rostfritt eller så.
funderar starkt på att snickra ihop något eget av gamla rörstumpar...
var kan man köpa lösa billiga rör typ 3 tum?
En annan konstig sak är att det systemet som sitter på verkar komma från en vanlig sugis? det ser inte alls ut som till en turbo???typ ärtrör.
vad gör man?
Köp biltemas 3" rör, dom är helt okej. Svettsade ihop ett avgassystem med endast dom rören för någon månad sen. Va inga problem. Är ju dock inte rostfritt.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..