Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Fartdåre skrev:
mattish skrev:
Fartdåre skrev:
Sitter och funderar på att köpa en XC... Har för mig att skyddsplåten finns i ett paket med lite andra prylar. Kommer inte
ihåg vad det heter. Nån som har en aning?
"Skyddsplåten" är väl av filt ? Iaf vad jag läst..
Så...du vet inte vad paketet heter...? :roll:
Fel av mig, det är kanske det skyddet som sitter original som är någon filt.. Här hittade jag en: http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-450246
av Fartdåre
mattish skrev:
Fartdåre skrev:
Sitter och funderar på att köpa en XC... Har för mig att skyddsplåten finns i ett paket med lite andra prylar. Kommer inte
ihåg vad det heter. Nån som har en aning?
"Skyddsplåten" är väl av filt ? Iaf vad jag läst..
En gång till då...

Har för mig att skyddsplåten finns i ett paket som också innehåller lite andra prylar. Typ som "Dålig väg"paketen som finns till Skoda.
Någon som hört talas om eller vet vad det heter?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag är lite sugen på den här skyddsplåten till min XC60 så jag kollade pris. 2900pix vid reservdelsdisken. Inte sååå farligt, tål att funderas på såhär innan vintern.

/M1rtin
Användarvisningsbild
av apersson850
Plåten har jag låtit dem montera på min XC70. Den ersätter alltså filten som sitter som stänkskydd i originalutförande.
Något paket ingick den inte i, men det kostade ungefär 2800 monterat och klart på lokala Volvoverkstaden. Oljetråget kostar 3500 omonterat, oljan 1200 eller nåt, så det är mycket billigare att sätta dit plåten än att råka dunka hål på tråget. För att inte tala om allt besvär att bli stående med en sten under bilen och sen inte komma längre.
av Fartdåre
Det jag sett på Volvo var någon form av drivlineskydd(fler plåtar), stag och
lite annat som skulle finnas att köpa som ett paket.
Kanske var något udda eller special... Tänkte att det kan vara bra att få monterat
när bilen är ny.
Kör en del grus/skogsvägar och lite extra säkerhet är inte fel då...
Användarvisningsbild
av apersson850
XC har nåt extra tvärgående stag undertill som standard. Plåten fram täcker både motor och växellåda. Nåt annat minpansar känner jag inte till.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Stod i ViB för ett tag sedan att "plåten" under XC70 inte är av plåt, utan av pressad filt (!!)

Är det verkligen så??
Användarvisningsbild
av MartinS
Variosboy skrev:Stod i ViB för ett tag sedan att "plåten" under XC70 inte är av plåt, utan av pressad filt (!!)

Är det verkligen så??
Orginal är väl säkert dammskyddet i filt eller plast. Men man kan KÖPA TILL en skyddsplåt i alu.

/Martin
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]