Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kbm021
Hej igen!

Nu kommer snart vintern och jag vill ha kupevärmare. Jag har inget uttag i bilen för kupevärmare och det är det "paketet" jag letar efter. Alltså själva kabeln defa/calix som sitter framme i grillen och sen går det sladd till uttaget som ska sitta i kupén. Ett komplett installations paket dvs. Har letat som en tok överallt men finner inget sånt enbart med kupévärmare, endast med motorvärmare i samma paket men motorvärmare ska jag ej ha. Någon som vet vart jag ska leta eller vet vart det finns? Mvh
av sicnarf
Han sa ju att han inte vill ha sånt som går till motorvärmate först. Varför drar du inte ut en förlängningskabel ut genom motorrummet och sen ut genom grillen bara så kontakten sitter löst vid grill gallret. Sen är det bara koppla till uttaget på stolpen med en annan kabel.
Användarvisningsbild
av Ravi
sicnarf skrev:Han sa ju att han inte vill ha sånt som går till motorvärmate först. Varför drar du inte ut en förlängningskabel ut genom motorrummet och sen ut genom grillen bara så kontakten sitter löst vid grill gallret. Sen är det bara koppla till uttaget på stolpen med en annan kabel.

Öööö det var ju kupé paket han var ute efter har jag menat motor värmare???
av kbm021
Jag menar el uttaget som brukar sitta vid passagerar fötterna där man kopplar in kupevärmaren och sen tillhörande sladdar som går till fronten (calix/defa) där man sedan stoppar in den gröna defa kabeln om man nu kör med defa. :) dina länkar visade mig bara sladden som går från stolpen till uttaget vid fronten. Hoppas jag förklarar mig bra :-)
av rd350
Det är bara att beställa intag, förlängningskabel och en kupekontakt. Använd Calix istället för Defa, de är lite stadigare i utförande. Du kan antingen beställa original eller genom tex. Mekonomen.
av kbm021
rd350 skrev:Det är bara att beställa intag, förlängningskabel och en kupekontakt. Använd Calix istället för Defa, de är lite stadigare i utförande. Du kan antingen beställa original eller genom tex. Mekonomen.
Finns det någon hemsida som har det? Söker för fullt här men finner ingenting, bara själva sladden från stolpe till uttaget i grillen!

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]