Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nollzon
Hej!

Var idag och kollade på V70:n som jag beställde den 16:e augusti :) hel**te va snygg den var. Sen frågade jag ÅF om han visste något om det där med gen.4 och 5. Han svarade genast med att de på Volvo sitter och bakar på det där med mjukvaran så det är bara en tidsfråga.
Och tydligen så laddas allt nytt mjukvara först ut på bilar som är taxi- och polistypade först för utvärdering, om allt är ok så laddar dom mjukvaran för övriga.

Nu har jag beställt en XC70 D5 Summum med Teknik premium sound, Drivelinegaranti 36 mån, Herrgårdspkt II, Taxipaket, Nivåreglering, barnsäkerthetslås, 3-ekradratt, parkeringshjälp fram/bak.
Vill tillägga att Taxipaket innehöll mer än jag trodde när jag frågade. Kraftigare Batteri 960 A, plombering av batteri, bagagerumsmatta, tunnelskydd, skyddstape-dörrhantag, kablage och plus-minus matning f. taxameter , Volvo assistans taxi, tidur tillsatsvärme, Bälteskuddar, utryckningschassi, reservhjul med lagningssats och motor-/bukskydd i stål, allt detta för 9000 kr.

Kunde inte låta bli att beställa :)
Vet inte hur man lägger bilder här på forumet så jag lägger ut bilder på hemsidan imorgon :)
av JohnB
Största argumentet för Passat är för min del förarkomfort. Jag som är lång och har långa ben har alltid suttit bättre i Audi/Passat än i någon Volvo. Det närmaste Volvo har kommit är Sportstolarna som sitter i den S60 jag har men dessa stolar är ju utbytta i de nyare bilarna mot diton med mycket sämre stöd för låren och kortare sittdyna. Benutrymme bak är väl också bättre i Passat?

/John
av JohnB
Grattis till nya bilen, du får skicka ett PM när du fått den så man får åka hem från krogen med stil 8) .

/John
av manor
Fartdåre skrev:
llesrof skrev:
manor skrev:Skulle inte en Subaru Outback diesel fungera bra som taxi. Den finns ju än så länge bara med manuellåda. Större utrymme speciellt för bakpassagerarna, låg bränsleförbrukning och överlägsen äkta 4-hjulsdrift.
Nu hänger jag inte med. Är Subarus AWD-system bättre än äkta fyrhjulsdrift? Är i så fall inte Subarus fyrhjulsdrift äkta? Vad har de då för system?
Tror nog det menas att Subaru har en överlägsen, äkta fyrhjulsdrift...
Precis så menade jag. Tack :).
Användarvisningsbild
av crumpets
nollzon skrev:Självklart JohnB :D Nu har jag lagt bilderna från idag då bilen landade på bilbolaget :) taxi6.nollzon.se
Men... Skärmar och kjolar är ju V70, men den är hög som en XC70? Är det nånslags specialspecial detta?
av Jimmie83
Skärmar och kjolar monteras hos åtförsäljaren precise som en simpel vinge om du beställer det till din nya bil :D

Nä skoja bara men skulle också vilja veta vad detta är för modell? :P
av Halvmas
Grattis Nollzon till en riktigt fin Taxi :D ! Som långfärdsvagn är den suberb för våra svenska vägar. Har dock själv svårt för den vassa mittkonsolen men jämfört med Alltracken så spelar den i en högre division enligt mig. Var själv inne på en Alltrack men en provkörning räckte. Smalt förarutrymme och trånga Sportstolar. Vore förresten kul att se hur en +120 kg kund upplever en Alltrack sportstol :roll: .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]