Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nej, tyvärr inte! :roll:

Var bortom skroten, letade undre sockel för att få ljus uppe också - det hade inte 60+ gubben, men om han fick tag på nån så skulle han ha det på sin egna 940 :lol:
På väg hem så lossnade plastkåpan som sitter fram under kofångaren, framför hasplåten, och vek sig bakåt :roll:

Jaja, får leta vidare, slå en pling till norska skroten också, eventuellt modda den befintliga!:
När man accelererar, runt 4000rpm och upp till 5000, så låter motorn lite knackigt?
Inte mycket, men precis som att det är ventilerna?
Förra ägaren servade vid 23000 mil, nytt filter och olja!
Eller är det bara att konstatera att så är det på en motor som gått 24700?
Eirike93 skrev: Var bortom skroten, letade undre sockel för att få ljus uppe också - det hade inte 60+ gubben, men om han fick tag på nån så skulle han ha det på sin egna 940
Är ju samma sockel på 700 bilarna också, jag kopplade mina så att jag fick pos, broms och dim-ljus i samma.
Eirike93 skrev: På väg hem så lossnade plastkåpan som sitter fram under kofångaren, framför hasplåten, och vek sig bakåt :roll:
Här skulle du haft bilder.
Eirike93 skrev: När man accelererar, runt 4000rpm och upp till 5000, så låter motorn lite knackigt?
Inte mycket, men precis som att det är ventilerna?
Förra ägaren servade vid 23000 mil, nytt filter och olja!
Eller är det bara att konstatera att så är det på en motor som gått 24700?
Olja och filter byter man varje år eller vid ca 1000 mil då mår motorn bra.
SA4AQS skrev: Är ju samma sockel på 700 bilarna också, jag kopplade mina så att jag fick pos, broms och dim-ljus i samma.
Här skulle du haft bilder.
Olja och filter byter man varje år eller vid ca 1000 mil då mår motorn bra.
Jo, det är ju det :)
Hittade nya i staterna, men 30$ plus frakt känns inte motiverat :roll:

Bilder ja, glömde ta kort på det :-(O)

Hm, olja+filter är bytt 2/2/2012, vet dock inte vad den stod på då...
Servicen innan vad 13/5/2011, då 23000 mil, så tror den är servad vad 1000:e mil :)
Ja, första tankningen gjord - som avslutades lite panikartat :roll:
När tanken var i princip full så började det pissa och rinna under bilen, fan - hål i tanken trodde jag :lol:
Visade sig att det slutade när jag fått tag på ett tråg och var påväg tillbaka - slutsatsen var att det troligtvis var ventilen i pumpen som ska stänga av när det är fullt som var boven i dramat :???:
Rullade glatt vidare mot Göteborg :P

Tankade i Rollsbo, 14 mil, 1,3l/milen :roll:

Vad tror ni om att chippa med Japtunings chip?
Eller rent ut av slänga i en 3liters från V90?
Passar den rakt i utan modd och utan att byta växellåda?

Trevlig helg folk! 8)
Motorbyte blir det inget, får väl bli ny bil isf :roll:

Glappet i framvagnen var nog denna styrspindel, glappade ett par mm åt båda hållen :P
Bild
Vänster fram alltså!

Bild
Ganska fräscht bakom :)

Bild
V90 XC! :twisted:

Den byttes inte, då det krävs framvagnsinställning etc, vilket inte kunde göras på en söndag :)
Ska kolla med Volvo vad dom tar för att byta och göra inställning :roll:
Ja, billigt vare väl inte, 1200:- plus del, nej då byter jag själv! :roll:

Körde den svindlande sträckan Rollsbo-Strömstad på morgonen, gick i 110 enligt mätarn och utan onödiga accelerationer så landade jag på 0,91/milen, det är väl inte så pjåkigt? 8)
Men, frågan återstår, en V90 med automat, går den att köra snålare?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]