Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Eftersom Jag uppmanade verkstan att kolla efter fel i airbag/bältessystemet kanske de va så att dom uppdaterade bara just de systemet med ny mjukvara?!?
Användarvisningsbild
av hollan
alla 12or får nya plinget och vissa 11or min egen fick inte det medans en 11a som var äldre än min fick, så på 11or är det lite blandat vilka som får och 10or och äldre får inte det nya alls
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Brainy skrev:Jag vill ha det gamla plinget så jag hoppas verkligen att det inte ändras när min servas nu i september!
Varför vill du ha vråltutandet från helvete kvar. Om man råkar glömma bältet kommer numera en vettig signal som påminner mig och jag tar genast på bältet.

Är du rädd att du ska köra vidare utan bälte nu när signalen bara är en påminnelse och inte en riktig strafftutning som får en att bli komplett galen.

Denna uppdatering är underbar, innan räckte det ju att man stannade vid brevlådan och tog sin post innan man rullade in på gårdsplanen för att man skulle bli tokbestraffad.

l
Användarvisningsbild
av Guru
Min plingar med 1% av ursprunglig volym vilket innebär att man måste stänga av fläkten för att höra det när man kör sakta och över 30km/h så hörs det om man verkligen lyssnar efter det. Vid lite högre fart hörs det inte alls då vind/vägljud tar över.

Vet inte om det ändrat sig efter Service 2.0, hör den ju inte! :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Hyrbilen jag hade tidigare i veckan hade det nya plingandet, ohhh va glad jag blev att min inte fick den uppdateringen när den uppdaterades i sommras. Otroligt stönigt med plingande fast man står still. Tycker jag!

/Martin
av V70d3lkpg
Guru skrev:Min plingar med 1% av ursprunglig volym vilket innebär att man måste stänga av fläkten för att höra det när man kör sakta och över 30km/h så hörs det om man verkligen lyssnar efter det. Vid lite högre fart hörs det inte alls då vind/vägljud tar över.

Den lösningen är jag sugen på!! Var sitter helvetessirenen?

Har en 12:a som börjar tuta så fort hjulen rullar något över fickparkeringshastighet.
Ökar man sen lite så tutar det så högt att man verkligen inte står ut.

Hur funkar den nya tutningen?
Tutar den innan hjulen rör sig?
Användarvisningsbild
av Guru
V70d3lkpg skrev:
Guru skrev:Min plingar med 1% av ursprunglig volym vilket innebär att man måste stänga av fläkten för att höra det när man kör sakta och över 30km/h så hörs det om man verkligen lyssnar efter det. Vid lite högre fart hörs det inte alls då vind/vägljud tar över.

Den lösningen är jag sugen på!! Var sitter helvetessirenen?

Har en 12:a som börjar tuta så fort hjulen rullar något över fickparkeringshastighet.
Ökar man sen lite så tutar det så högt att man verkligen inte står ut.

Hur funkar den nya tutningen?
Tutar den innan hjulen rör sig?
Det går att ändra men jag vet inte om din verkstad kan hjälpa dig med det. Alltså inte om dom vill utan om dom kan. Jag har fått hjälp på annat håll...
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]