Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70XC där båda torkarmotorerna är trasiga. Finns det något alternativt ställe att köpa sådana? De kostar 1985:- på Bilia.

Magnus
Det är ganska ont om dessa på skroten. Ofta fungerar de inte eller så är bilen frontalkrockad säger skrothandlarna jag pratat med. Med har man tur så kan man förståts hitta en bra.

Har försökt laga några gånger men utan resultat. Har sett att det finns stort utbud av bakrutetorkare. Strålkastartorkarna går sönder oftare enligt min erfarenhet (5 olika Volvo i rad nu, och har bytt minst en på varje). Det är anmärkningsvärt att det var problem redan 1975 med denna lösning... På min Rover 3500 fungerade de dock.

Magnus
Anledningen att dom går sönder är inte att dom fryser på vintern. Det kan vem som helst räkna ut med lilltån att dom kommer att göra. Anledningen är att dom så ofta körs när dom är fastfrusna, eftersom dom går samtidigt som vindrutespolaren. Borde ju vara skild knapp för det.
Fy17, är dom så dyra. Själv skulle jag behöva införskaffa en kompett strålkastarspolning eftersom någon tidigare ägare har plockat bort allt sådant från min V70.
Visst, det är lite snyggare utan, men det är ju inte kul när man kör på en riktigt saltslaskig väg och man behöver stanna var 5:e km och torka för att ha en hyfsad belysning.

20mil vintertid, om du kör lungt, Varfö[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]