Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammen
Hej imorgon ska jag till bilia och få svar på varför min lamda lampa lyser.Någon som vet vilken felkodsläsare dom använder kanske värt och köpa en sådan hoppas det inte kostar allt för mycket att felsöka där ?Har inte hittat någon som fungerar.Tack
Användarvisningsbild
av Nexus
skulle gissa på de tar runt 500 för koppla upp sig.
Har för mig jag betalade något sådant när de kolla på gasspjället
av andy78
hammen skrev:ok trodde om körde på elm 327 :D sämsta skiten någonsin
Är Elm 327 sämsta skiten någonsin.
Fungerar det inte alls för dig?
av andy78
hammen skrev:ok elm 327 läser ,otorkoder vad hamnar lambda lampan under vilken kategori?
Den hamnar under den kategorin, men eftersom det ej nämns vad det är för bil så gissar jag att det är volvo 850 eller tidiga v70 och de följer inte obd2 standard.
av hammen
Det är en volvo 850 1997 Bilen står på bilia nu han inte hämta ut den idag men jag ringde dom.
Jag får alla felkoderna imorgon när jag hämtar bilen.
Tydligen fel på någon knack sensor och katalysator trasig Kostar tydligen 10000-15000kr att laga.
Han sa att han släkt motor elektronik lampan.
Man kanske måste in i motorn och felsöka vidare sa han återkommer imorgon när jag har felkoderna.Bilen går mycket bra för övrigt
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
hammen skrev:Det är en volvo 850 1997 Bilen står på bilia nu han inte hämta ut den idag men jag ringde dom.
Jag får alla felkoderna imorgon när jag hämtar bilen.
Tydligen fel på någon knack sensor och katalysator trasig Kostar tydligen 10000-15000kr att laga.
Han sa att han släkt motor elektronik lampan.
Man kanske måste in i motorn och felsöka vidare sa han återkommer imorgon när jag har felkoderna.Bilen går mycket bra för övrigt
Jag kan laga den för 5000:- så går jag 2500+;)
Ne men seriöst vilket jävla överpris!
Katalysator modellanpassad 1999:- biltema
Knacksensor mekonomen 412:-
Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]

Fönsterhiss ur funktion

Inte osannolikt att det är kabelbrott mellan […]

..Lade du vaselin bara på själva kont[…]