Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej!

Highperformance-ljudet är inte direkt bra, men performance var verkligen katastrof, i alla fall den som sitter i en c30. Vad gör man lättast för att få bort "burkigheten" och vad kostar det? Jag vill verkligen inte ha något kanonljud, som high perforamnce i en v70II räcker. I frågan "vad gör man" så tänker jag mig en mening som svar, inte en lång utläggning för jag kommer ändå inte förstå svaret :-). Jag kommer att lämna in det nånstans för att fixa det. Stort tack på förhand,

Fredrik
En mening som svar:
Sätt upp en budget, lämna in bilen hos en kunnig ljudfirma = Klart!

En lite längre mening:
Det finns tre sätt att påverka ljudet: (utan inbördes ordning)
1.Ljudkällan
2.Förstärkare/slutsteg
3.Högtalarna

Många gånger gör det stor skillnad att byta ut/ersätta orginalsterons slutsteg med ett bättre och behålla orginalhögtalarna, så det är det första jag skulle göra, sen är det att ge sig på högtalarna, men det är lite svårt att säga utan att veta vad som är den svagaste länken i just C30:in med den stereon..

Så som sagt, åk till en firma som kan sin sak så löser dom det åt dig!
Ett enkelt sätt att få bättre ljud är ju o installera diskanter. Det gjorde jag i min V50, oj vilken skillnad det blev. Performence är annars en ganska svår nivå att trixa, eftersom den inte har något slutsteg, utan det är inbyggt i cdspelaren. Men som sagt släng in diskanter så ska du får höra skillnad.
Man blir glad! :D Det är min sammanfattning av att fått in ett ordentligt slutsteg och blir det så bra i en performance så måste det bli bra med er som har high performance också. Visst är det endel kvar, högtalarna är inte de bästa, men det är otroligt stor skillnad.
Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]

Detta har jag hört på andra ställe[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]