Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av veeseventy
Lurer litt på å montere spacere da spesielt bakhjulene ser ut som de sitter litt langt inne i hjulbuen. :???:
-Er det noen som har erfaringer med spacere? Hvilken dimensjon passer til originale Volvo 18" uten at det tar borti skjermer? Forskjellig tykkelse på spacere foran og bak? Noen som har bilder?
(Da bilen ble levert fra fabrikk med 18" hjul, antar jeg at den har montert utslagsbegrensere foran?)
:D
av veeseventy
-Så.. Forsøkte idag å montere Biltemas 5mm universalspacere, det så perfekt ut foran! :D bak tåler den nok iallefall 10mm, men det så uansett bedre ut med 5mm i forhold til standard.
Etter prøvetur merket jeg litt ubalanse i ett forhjul, :cry: demonterte hjulet når jeg kom hjem og så litt på festet.
Da "senterringen" på hjulfestet stikker ca 10mm ut, og felgens anleggsflate er konisk på innsiden ca5mm, er en 5mm spacer stor nok til å flytte felgen så langt ut at felgen ikke lenger hviler på "senterringen". Innfestingen av hjulet blir da ikke stabil og presis nok, og det føles ikke helt trygt på 1800kg bil... :???:
Jeg ser at det finnes spacere med sentrering i dimensjonen 5/108 16mm, men tror kanskje det blir litt i tykkeste laget, iallefall foran...
Noen som vet om det finnes smalere spacere enn 16mm som har sentrering? :?:
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]