- ons 01 nov 2006, 16:45
#67840
Nej, T-modeller = T4, T5 och T6 och har väl haft tjockare cylinderväggar än 2,0t , 2,4t och och 2,5t
Sen lirar väl R modellerna i en annan serie, har de verkligen exakt samma block som tex 2,4t, inte är det väl så, hur skulle det hålla.
Luzion skrev:VolvoB20 skrev:Det är väl så att T modellerna har lite mindre cylindervolym pga att man har borrat smalare cylindrar för att väggarna ska vara tjockare och hålla för det högre trycket. (Samma block i grunden)Vem har sagt att han ska trimma en "icke T-modell"?? Både 2.4/2.5t och T5 är ju T-modeller.
Därför är det ju inte så smart att trimma en icke T modell med tunnare cylindrväggar som lättare bågnar.
Nej, T-modeller = T4, T5 och T6 och har väl haft tjockare cylinderväggar än 2,0t , 2,4t och och 2,5t
Sen lirar väl R modellerna i en annan serie, har de verkligen exakt samma block som tex 2,4t, inte är det väl så, hur skulle det hålla.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.