NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jackson75 skrev:
MartinS skrev:
Jackson75 skrev:Vad är detta jag läser om; många har tvingats byta ut antispinn / modulen för ca 10000kr i sina V50 ??
Är detta någon form av standardfel som jag kan räkna med dyker upp?
Är det vissa årsmodeller som är drabbade av detta? Mitt objekt är byggt December 2005.
Det är inte osannolikt att du kommer åka på den förr eller senare, tyvärr.

/Martin
Vad är det som går sönder? Är det en kombinerad modul för ABS / antispinn med både elektronik och hydraulik?
Det är en brytare i ABS/Antispinnmodulen har jag för mig jag läst. Jag tror dock inte hydrauliken är integrerad i denna modul, jag tror denna påverkar hydrauliken.

Brorsan fick byta denna på sin 06:a nu i somras, den hade gått 9700mil då.

/Martin
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag fegade ur i sista stund. Kände mig inte redo att köpa kärran. Problemen med antispinn modulen verkar vara koncentrerad till just årsmodel -06, vilket inte gjorde det lättare att köpa bilen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jackson75 skrev:Jag fegade ur i sista stund. Kände mig inte redo att köpa kärran. Problemen med antispinn modulen verkar vara koncentrerad till just årsmodel -06, vilket inte gjorde det lättare att köpa bilen.
ja det var fegt :) Det är ju typ samma kostnad som för ett ac kondensorbyte och det kan man råka ut för när som helst. Tyvärr måste man nog vara beredd på kostnader i den här storleken när man köper begagnad bil från senare delen av 2000-talet. 10 papp är tyvärr(!) inte en stor reparation i dagens läge.

/Martin
av specos
Limited Edition? Är det verkligen all utrustning på den? Har den ens rattknappar?
Annars skulle jag säga att V50 varken är bättre eller sämre än annan beg bil. Pruta ner den några tusenlappar till, argument: 12000-milaservice nalkas.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Är inte Lim Ed en vanlig Kinetic med metallic lack och något mer typ armstöd bak...
Användarvisningsbild
av MartinS
Blixnabb skrev:Är inte Lim Ed en vanlig Kinetic med metallic lack och något mer typ armstöd bak...
Jo, LE minns jag som 'begränsad utrustning' :-)

/Martin
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]