Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Den där uppdateringen käns ju lite bortkastad iom oförändrad vrid, det är ju det man strävar efter vid chippning.
av grålle1
Om jag inte minns fel så håller väl T4 kvar Max vridmoment längre upp i varvtalen.... Eller hur det nu var :wink:
av pak7
Det finns visst till -11 också,men vilka fåniga siffror då!
Är de rädda att t3 ska gå värre än t4 tro?
Detta var ju inget att tråna efter direkt...
Jag vill nog ha mer vrid jag liksom och lite mer hk för 8900:-
Användarvisningsbild
av crumpets
Alltså... T3 är ju bara en T4 som är begränsad på högre varvtal. Vad hade ni väntat er egentligen? Detta uppgraderar T3 till att bli en T4. Inget annat.

Vid hård acceleration och omkörningar kommer det vara enorm skillnad. För segdragning och annat, ingen skillnad öht.
av Droopy
crumpets skrev:Alltså... T3 är ju bara en T4 som är begränsad på högre varvtal. Vad hade ni väntat er egentligen? Detta uppgraderar T3 till att bli en T4. Inget annat.

Vid hård acceleration och omkörningar kommer det vara enorm skillnad. För segdragning och annat, ingen skillnad öht.
Förvisso men för 9lök kan man ju få en bättre deal hos någon konkurrent.
Användarvisningsbild
av Guru
msmmax skrev:Det har kommit Polestartrim idag till T3 blir samma som T4
Det finns mer än detta. Som SPIDER60 redan pratat sig varm om...
av dissonans
Guru skrev:
msmmax skrev:Det har kommit Polestartrim idag till T3 blir samma som T4
Det finns mer än detta. Som SPIDER60 redan pratat sig varm om...
Ja, han försökte ju få oss att tro att mjukvara till T3 ger 410 NM. Efter det är trovärdigheten sådär..
av Droopy
att få ut 410nm ur en T3a med enbart mjukvara går inte, det är omöjligt, tro mig.

Alla med .lite koll på trimmvärlden vet att det är omöjligt och jag har rätt hyffsad koll sedan K-kam tiden.....
Användarvisningsbild
av crumpets
Droopy skrev:
crumpets skrev:Alltså... T3 är ju bara en T4 som är begränsad på högre varvtal. Vad hade ni väntat er egentligen? Detta uppgraderar T3 till att bli en T4. Inget annat.

Förvisso men för 9lök kan man ju få en bättre deal hos någon konkurrent.

Bättre är subjektivt. Volvos labb är självklart långt mycket bättre m.a.p emissioner och hållfasthet, och det kan aldrig bli nåt strul med farbror blå eller försäkringsbolagen.

Är man inte så bekymrad över det är det klart att man kan få rätt mycket bättre skjuts för pengarna hos trimfirmorna.
av waspman
Om jag inte minns helt fel så skulle väl T4:an ha en slags overboost som höjde momentet tillfälligt till 270Nm. Det borde väl då bli samma sak på en T3:a med uppdateringen...eller?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]