Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Det verkar ju skilja mellan den nya och den gamla modellen. har du även monterat den nya. Det bästa vore att sätta allt i motorrummet och bryta summern, får man fel på styrenheten då? Får man kvittens när man aktiverar sensorerna, eller hur vet man om en är trasig?
av Fred
Jag har inte monterat de nya men jag såg ju på bilden hur de ser ut. Du verkar göra det så svårt för dig...montera sensorerna i kofångaren, styrenheten i motorrummet och summern i kupén precis som om du skulle montera i bakkofångaren. Sen väljer du ifall du bara vill bryta summern eller om du vill koppla styrenhetens strömförsörjning via dimljusens knapp eller någon annan.

Det är nog bara någon som testat att bryta summerkretsen som kan svara på ifall det sabbar styrenheten. Personligen har jag mycket svårt att tro att det skulle göra det.

Det gamla systemet ger kvittens så fort det aktiveras.
av Per L
Det nya systemet avger ett kort pip när det aktiveras (när strömmen kopplas på).
Om detta också innebär en koll av om sensorerna är OK vet jag inte.
I monteringsanvisningen står bara att innan man kopplar in sensorerna i elektronikenheten skall man "Lägg i bilens backväxel. Ljudenheten ger ifrån sig en kort ljudsignal, vilket visar att systemet befinner sig i normalt teststatus"

Vad jag minns var den korta signalen samma som när man lägger i backväxeln med hela systemet färdigmonterat. Detta skulle i så fall innebära att systemet inte talar om att en eller flera sensorer är trasiga (eller bortkopplade).

BILTEMAs system är säkert bland det billigaste man kan köpa så man kan nog inte ställa alltför höga krav på olika inbyggda funktioner. Vill man absolut ha sådana finns säkert andra fabrikat att köpa för "en massa" mer pengar.

Per L
av KnotVillage
ok, men många verkar vara nöjda med temas system. Blir att inhandla sen koppla det på något smart vis. Vet inte annars var man hittar backassist att köpa.
av KnotVillage
Någon som vet hur original strömbrytare ser ut på baksidan? Tänkte använda mig av en original backsensor strömbrytare. Är det 2 in och 1 ut? När man startar bilen så är den automatiskt på sen får man manuellt stänga av den.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]