Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gourmand
Volvo V70 och de flesta andra Volvo-modeller har nog en långsiktig mkt bra kvalitet. Bilarna och motorerna brukar hålla länge. Men, på ett forum som detta tenderar de "stora problemen" ibland att handla mest om skitsaker som att det knarrar eller knäpper från en kopplingspedal och dylikt. Det är den långsiktiga kvaliteten som är viktig och den har man alla möjligheter att komma i åtnjutande av om man köper t.ex. en V70 -09. Det gäller bara att välja rätt bil och att inte betala för mycket.
av dst02
Gourmand skrev:Volvo V70 och de flesta andra Volvo-modeller har nog en långsiktig mkt bra kvalitet. Bilarna och motorerna brukar hålla länge. Men, på ett forum som detta tenderar de "stora problemen" ibland att handla mest om skitsaker som att det knarrar eller knäpper från en kopplingspedal och dylikt. Det är den långsiktiga kvaliteten som är viktig och den har man alla möjligheter att komma i åtnjutande av om man köper t.ex. en V70 -09. Det gäller bara att välja rätt bil och att inte betala för mycket.
Har man fått ett måndasex vågar å vill man inte ta chansen att se om kvaliten på lång sikt fungerar.
av jpennerb
dst02 skrev:Har man fått ett måndasex vågar å vill man inte ta chansen att se om kvaliten på lång sikt fungerar.
Enligt dig kan man tro att det är bara är volvo som producerar måndasex och alla andra märken håller toyota kvalite! :wink:
av dst02
Att en bil består av sådär 5000 delar förstår inte alla som klagar på att något gnekar,låter eller plötlsigt inte fungerar men oavsett märke så är de ingen ovanlighet att en bil består av så många delar och givetvis spottas de ut måndags ex lite här och var oavsett om de är ur en fabrik i Sverige,europa,asien eller amerika. Dom finns helt enkelt överallt men visst tappar man sugen när verkstan inte vill försöka fixa felen trots garanti och man inte får något gensvar alls. Nej, det är bara att se sig slagen av de stora väletablerade återförsäljarna vars banditer till säljare och annat bara vill tjäna pengar. Så igentligen är de kanske inte tillverkaren man skall störa sig mest på utan ÅF.
av Gourmand
Att det är verkstäder som ställer till det håller jag med om till 100%. Att småfel skulle vara relaterat till själva bilmärket i detta fall, tror jag dock inte ett ögonblick på.
av dst02
Nä, jag har haft två nya bmw tidigare å båda åkte in på verkstad under garantitiden men de va bara en gång per bil. Oljud i inredningen fanns de gott om på ena bmw'n å de kommer de garanterat finnas på min nästa bil också som nte blir en volvo så de får man leva med helt enkelt.
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]