Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Helt rätt hollan !
Jag fattar inte varför man skall kalla mekaniker som gör sitt bästa för både det ena och det andra. Jag antar att ni som gnäller på den yrkeskåren är helt felfria i sina jobb !
Användarvisningsbild
av hollan
[quote="Cox"]Helt rätt hollan !
Jag fattar inte varför man skall kalla mekaniker som gör sitt bästa för både det ena och det andra. Jag antar att ni som gnäller på den yrkeskåren är helt felfria i sina jobb ![/q

:-)-) ja det måste vara helt underbart och vara helt felfri
av theodor
hollan skrev:
Cox skrev:Helt rätt hollan !
Jag fattar inte varför man skall kalla mekaniker som gör sitt bästa för både det ena och det andra. Jag antar att ni som gnäller på den yrkeskåren är helt felfria i sina jobb ![/q

:-)-) ja det måste vara helt underbart och vara helt felfri
Det är så här att det får inte ta för lång tid och volvo sätter begränsningar hur mycket verkstäder får felsöka. Verkstäder vill tjäna så mycket pengar som möjligt och jobben ska klaras av så fort som möjligt men kunderna vill ha jobben utfört och på ett bra sätt! Här finns alltså konflikter mellan kvalitet och kvantitet.
personligen har jag dålig erfarenhet av vår lokala volvoverkstad, dåliga jobb och jobb dem inte klarar av. Har nu byt till en oberoende verkstad som klarar av vår bil.
Användarvisningsbild
av raskus
Update; Har som sagt tidigare bytt knappsatsen för stolsvärmen bak, det hjälpte inte.
Fick förklarat att man även måste para ihop knappen med bilen, vilket jag bad verkstaden göra under en service.
Detta hjälpte inte heller. Finns det något annat som kan vara trasigt som gör att det inte blir varmt?
Användarvisningsbild
av apersson850
Själva elementet i sätet. Fast då lyser nog lampan i knappen ändå, såvida de inte infört övervakning av strömmen i elementen, förstås.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Själva elementet i sätet. Fast då lyser nog lampan i knappen ändå, såvida de inte infört övervakning av strömmen i elementen, förstås.
Det lär man övervaka. Men en resistansmätnig av elementet torde ju avslöja ett fel i elementet?

Men, fungerar ena men inte andra? Det verkar ju osannolikt att båda gått sönder även om det naturligtvis är möjligt.
av svedan
Samma fel och det skulle vara knappen bak (kanske vanligt fel?). Bytte vid service ( ca 1500:-) och kollade när jag tog ut bilen. Funkade fortfarande inte!! Meken bad mig komma vid senare tillfälle för felsökning. Fick tid efter att vinterns kyla tagit slut. Den erfarne meken hade glömt programmera knappen! Efter programmering (?) funkade baksätesvärmen.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?