Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
Grattis! Jag planerar att göra det så snart som möjligt. De ska få en sista chans i morgon. Har tyvärr inget hopp, synd. Men vem vet, kanske löser sig ;)
dst02 skrev:Än mer trgiskt är de med hala säljare och kundrelationsansvariga som inte vill ha kvar sina kunder eller gör rätt för sig.
Med lite tur så lämnar Jag volvo i helgen.
Blir det en Saab dst02?
av theodor
vi har också samma problem med vår v70 drive årsmodell 2011, ojämn gång mellan 1300 och 1600 varv. svänghjulet är utbytt en gång på verkstaden och en gång till för felsökning i mora hos återförsäljaren. Den här gången kallar dem det för en produktegenskap men vad då en produktegenskap dyker väl inte bara upp så där efter ett år. Dem vägrar skicka en felrapport och dem sa att vi skulle ha en dialog men den finns inte där. Bilen är köpt på bilkompaniet i leksand och vd:n verkar inte bryr sig. Innan helgen hoppas jag vara ägare till en japansk bil med minst antal fel hos bilprovningen! Kommer dessutom aldrig att sätta min fot på Bilkompaniets golv! Låt dem sitta kvar på sina fina kontor och blir feta och dör tidigt i hjärtinfarkt!!!
av gsson
Ett långsökt förslag. Testa nån slags injection-cleaner eller nått. Jag körde 2 tankar engelsk diesel, sen försvann det. Avlagringar eller liknande kan det vara. Dock ej säker!
theodor skrev:vi har också samma problem med vår v70 drive årsmodell 2011, ojämn gång mellan 1300 och 1600 varv. svänghjulet är utbytt en gång på verkstaden och en gång till för felsökning i mora hos återförsäljaren. Den här gången kallar dem det för en produktegenskap men vad då en produktegenskap dyker väl inte bara upp så där efter ett år. Dem vägrar skicka en felrapport och dem sa att vi skulle ha en dialog men den finns inte där. Bilen är köpt på bilkompaniet i leksand och vd:n verkar inte bryr sig. Innan helgen hoppas jag vara ägare till en japansk bil med minst antal fel hos bilprovningen! Kommer dessutom aldrig att sätta min fot på Bilkompaniets golv! Låt dem sitta kvar på sina fina kontor och blir feta och dör tidigt i hjärtinfarkt!!!
av mati
gsson skrev:Ett långsökt förslag. Testa nån slags injection-cleaner eller nått. Jag körde 2 tankar engelsk diesel, sen försvann det. Avlagringar eller liknande kan det vara. Dock ej säker!
Injector-cleaner har jag testat för några veckor sedan, dock utan resultat. Hällde en hel flaska i full tank, det blev varken bättre eller sämre.

Nu har min bil varit på verkstan igen. De konstaterade att det var nåt fel med nån kontakt eller så vid partikelfiltret. Vad de har gjort vet jag inte, det hjälpte iaf inte mot "egenskapen" att bilen går dåligt. Återstår att se om det hjälpte mot de eländiga filter-regenereringar som jag upplever hela tiden. I så fall har detta ingenting med det andra att göra och filter-eländet var helt enkelt ett annat fel som uppkom samtidigt. Till min stora förvåning behövde jag inte betala nånting för verkstadsbesöket, trots att garantin har gått ut i maj. :D
av mati
theodor skrev:... Innan helgen hoppas jag vara ägare till en japansk bil med minst antal fel hos bilprovningen...
Vill du berätta vad det är för bil?
av gsson
mati skrev:
theodor skrev:... Innan helgen hoppas jag vara ägare till en japansk bil med minst antal fel hos bilprovningen...
Vill du berätta vad det är för bil?
Misstänker Subaru eller Toyota?
av gsson
Konstigt. Min bil går som den ska nu. Det kan jag lova känns ovanligt!

Du får helt enkelt ta en lång trip till Storbritannien eller Tyskland typ! =) (Skicka räkningen till din verkstad...) ;)
mati skrev: Injector-cleaner har jag testat för några veckor sedan, dock utan resultat. Hällde en hel flaska i full tank, det blev varken bättre eller sämre.

Nu har min bil varit på verkstan igen. De konstaterade att det var nåt fel med nån kontakt eller så vid partikelfiltret. Vad de har gjort vet jag inte, det hjälpte iaf inte mot "egenskapen" att bilen går dåligt. Återstår att se om det hjälpte mot de eländiga filter-regenereringar som jag upplever hela tiden. I så fall har detta ingenting med det andra att göra och filter-eländet var helt enkelt ett annat fel som uppkom samtidigt. Till min stora förvåning behövde jag inte betala nånting för verkstadsbesöket, trots att garantin har gått ut i maj. :D
av mattish
gsson skrev:Konstigt. Min bil går som den ska nu. Det kan jag lova känns ovanligt!

Du får helt enkelt ta en lång trip till Storbritannien eller Tyskland typ! =) (Skicka räkningen till din verkstad...) ;)
Borde räcka till statoil ;)
av dst02
Ska inte säga för mycket än men min Saab den går som en klocka :P 8) ...å Jag har änsålänge sluppit mixtra med bränslen å ringa verkstan eller åka utomlands haha
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 30
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]