- ons 19 sep 2012, 09:46
Det skall vara 1000 mil eller 12 månader på 2,0F men det är inte alltid en full service utan varannan service är i princip bara olja plus filter om jag inte minns fel. Det står i serviceboken på just din bil.
På min 2,5FT hade jag 1.500 mil mellan servicetillfällena om jag inte minns fel men den rullar men betydligt mycket lägre motorvarv vilket förmodligen också påverkar längden på intervallet.
Läste här på forumet om någon som bara hade tre ifyllda service trots att bilen gått 6.000 mil och det borde eg inte vara någon fara förutsatt att olja+filter byts efter 1.000 mil och att de viktiga "stora" servicearna är utförda. Alla vill inte betala en märkesverkstad för oljebyte plus filter därav gissar jag att många som kör privatbil gör på detta sätt med etanolbilarna. dvs de gör den miondre servicen själva.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson