Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:För att få bort repor och få fram glans är autosol riktigt jäkla bra. Jag har aldrig använt det på lackad plåt dock, men det funkar säkert bra på djupt oxiderade lacker om man är lite försiktig.

Kör du med 1-komps klarlack så kommer klarlacken släppa/flagna/spricka bra mycket tidigare än baklysena skulle blivit solblekta.
Även 2-komp klarlack kommer släppa långt innan baklysena bleknar, dock håller det ju mycket längre än 1-komp.

edit: Jag har dock polerat med autosol på en lackad backspegelkåpa(plast) som var jäkligt repig. Många smårepor försvann och kåpan blev och se mycket fräshare ut än innan.
Menade på glaset efter våtslipningen alltså, så nån plåt ska inte poleras med autosol! :)
Autosol på plast funkar skitbra! :-)-)

Då kör jag utan klarlack, bör göra gott, är riktigt fult som det är nu! :-(O)

Tips på hur man får bort tejpen på kofångaren mottages gärna! :)
Jag har ju bara lekt och provat lite på min 855a som ser ut så här baktill: https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_528201232512P59ca.jpg
Jag våtslipade ingenting, utan la bara på autosol och gnuggade med en trasa. Skillnaden där jag lekte och där jag inte lekte är enorm, och då la jag som sagt inte ner någon energi på det.
White skrev:
Eirike93 skrev: "men vad tar Volvo för dessa originala bakljus då?"
Jag köpte nya 2011, då kostade dom 1404,38kr/st.

Dyrt kan tyckas? Men original är alltid original, och det är stor skillnad kvalitetsmässigt på tillbehörs och originalbakljus enligt mitt
tycke.
Oj, hehe, ja det var lite i överkant för mig! :mrgreen:

Så, imorgon ska jag riva högerdörren för att fixa låset som inte funkar, hoppas det går smärtfritt - har aldrig skruvat på bil egentligen :roll:
Något speciellt jag bör ha med mig? (En bit till garaget, inte bara att "åka och hämta")
Hur få tillbaka den där isoleringen som sitter innanför dörrpanelen?
Den gråa som syns på denna bild;

Bild

Alla tips och tricks tas emot med glädje! :mrgreen:
Tack för tipsen!

Har med mig dubbelhäft-tejp, bör kunna funka bra, annars får jag köpa nåt bra lim!:)
Betyltejp är väl inte så lätt att få tag på, dessutom dyrt?:)
Ringde förra ägaren, och det hade varit samma problem nu i somras :roll:
Då hade han låtit en kompis kolla på problemet, och det hade funkat!
Vad hade han gjort?
Jo, staget mellan låskistan och låsmekanismen hade gått av förra gången, det hade han tejpat med silvertejp! 8)

Av med staget som var paj, sen åka upp till Volvo, beställde ett nytt!
Kommer imorgon bitti, så det blir nog bra imorgon! :)
Gör en modd på det gamla staget så jag har en nödlösning ifall det nya inte passar! 8)

Thats it for now!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar