- fre 03 nov 2006, 21:17
har du fel på tempgivaren kan den sätta felkod, men den kan också liga inomvärdena & bara lura värmaren att tempraturen är 80 grader = stopp av värmaren, men då ska du inte ha felkoden på flamvakten.
hur långtid tar det från att bränslepumpen startar tills att värmaren brummar?
är du helt säker på att värmaren brummar helt jämt utan svaj? även om den inte svajar itakt med bränsle pumpens tick.
är alla vingar hela på fläckt & "turbinen/bränsleskålen"
TerSve skrev:Det måste vara så att flamvakten går in och tar över bevakningen av lågan ca 20-30 sek efter att värmaren är uppstartad. Eftersom flamvakten ej fungerar enl felkod så slocknar lågan med ett litet flämtande. Eftersom flamvakten är bytt så blir det lite lurigare. Därför så byter jag den givare som sitter bredvid tempgivaren under plåtlocket. Jag byte den rätt av. Den kostar 200:-. Vad den givaren har för funktion vet jag ej. Jag tror att den samarbetar med flamvakten. Kanske fungerar den som en spegel, vad vet jag. Jag återkommer när den är bytt.bredvid tempgivaren sitter en överhettningstermostat. den bryter allt 6 setter felkod. jag tror inte du har fel på den.
har du fel på tempgivaren kan den sätta felkod, men den kan också liga inomvärdena & bara lura värmaren att tempraturen är 80 grader = stopp av värmaren, men då ska du inte ha felkoden på flamvakten.
hur långtid tar det från att bränslepumpen startar tills att värmaren brummar?
är du helt säker på att värmaren brummar helt jämt utan svaj? även om den inte svajar itakt med bränsle pumpens tick.
är alla vingar hela på fläckt & "turbinen/bränsleskålen"