Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, självklart skall jag byta. Jag funderade mest på om man kan bli stående pga. detta, eller om det kan skada något. Skulle gärna skjuta upp denna utgift några månader eftersom jag bara är en fattig arbetarjävel och har lite andra utgifter just nu.

Någon som har koll på vad Volvo tar för ett byte?
Flintskallen skrev:Är det verkligen enkelt att byta själv? Trodde man var tvungen att ha möjlighet att svetsa för att mecka med avgassystemet?
Ja, om man ful-lagar. Byter man till nya delar så är det bara att skruva av och skruva på. Sitter antingen med ett rör inuti det andra och klammer runt, eller med flänsar, packning och bultar.
Perc skrev:
Flintskallen skrev:Är det verkligen enkelt att byta själv? Trodde man var tvungen att ha möjlighet att svetsa för att mecka med avgassystemet?
Ja, om man ful-lagar. Byter man till nya delar så är det bara att skruva av och skruva på. Sitter antingen med ett rör inuti det andra och klammer runt, eller med flänsar, packning och bultar.
Nja, skruva av och skruva på förutsätter ju att skruvar muttrar etc är i bra skick. De är de sällan på avgassystem som suttit ett tag.

Bra att tänka på, så man är redo med nya klammrar och vinkelslip ifall det inte riktigt vill sig så att säga
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]