Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Skulle vara kul att veta vad du menar med extra allt ??
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
drpatrik skrev:Jag beställde en V60 AWD med extra allt den 22 december och fick preliminärt leverans v9. Det verkar som om det är väldigt utrustningsberoende vilket leveransvecka man får.
Tror inte utrustningen har så stor betydelse. Däremot drivlinan.

Min V60 T6 R-design Polestar tog som sagt knappt 5 veckor från beställning till den stod hos återförsäljaren. Ändå är det precis exakt alla tillval man kan få. Har haft den i snart två veckor.
av SweRonin
tror som föregående talare har inget med utrustningar å göra.

beställde min s60 09/12 med massa utrustningar fick leverans datum v5 - v6 men säljaren sa att det kommer säker blir klart tidigare + att han skulle ringa mig så fort bilen kom in och hade dem inte tid för att lägga på solfilm så skulle jag få ta bilen och återkomma så slapp jag vänta onödan

tror att leveransen beror på om dem har bilar inne eller inte
till mig visa säljaren att det fanns ca 10 bilar som var delvis byggda som man kunde bygga vidare på. då förkortas leveransen betydligt
av drpatrik
Steff 99 skrev:Skulle vara kul att veta vad du menar med extra allt ??

Kanske inte allt men Summum, driver support, highend paket, herrgårdsvagnspaket, solfilm, :D

Hälsningar,
Patrik
av kalles40
frågade min kontakt på ÅF över några öl, han säger att det mesta är logiskt!! det som spelar störst roll är modell, finns av rimliga skäl enormt mycket mer produktionsplatser och motorer(läs diesel) tillgängliga för den svenska marknaden när det gäller V50, V70, XC70 samt V60 & XC60. Dock så är Xc60 populär internationellt vilket förlänger lev.tiden . På sydligare och östligare breddgrader regerar ju sedanmodellerna och prioriteras därefter mindre på vår marknad! Drivlinor såsom de mindre bensinarna och options som VOC nån vecka extra...
R-design är ett säkert kort för längre lev.tid, Dock så väntar man ju på nåt extra gott så...!

Får höra med min vän om han kan lösa en V40 sen när den når marknaden!:)
Användarvisningsbild
av Henrikx2
ejvolvoraggare skrev: ot: fick min regskylt stulen idag, andra gången... Jag funderar starkt på att sätta upp ett kameraövervakningssystem inne i bilen, det kan inte vara så kostsamt eller avancerat.
mer ot.. Jag fick min skylt stulen i helgen. Vad har de dessa stulna skyltar till? ?:-/ ??:-/
Användarvisningsbild
av StringerBell
Henrikx2 skrev:
ejvolvoraggare skrev: ot: fick min regskylt stulen idag, andra gången... Jag funderar starkt på att sätta upp ett kameraövervakningssystem inne i bilen, det kan inte vara så kostsamt eller avancerat.
mer ot.. Jag fick min skylt stulen i helgen. Vad har de dessa stulna skyltar till? ?:-/ ??:-/
Helt säkert något som du får stå för. Parkeringsböter, vägtullar osv.
Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Ja kanske gjorde fel, ja mätte på den s[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]