Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag lyssnar på musik föredrar jag USB-sladden och ipod-läget på MEDIA för då fungerar ju styrningen med rattknappar för album, artister, spellistor m.m till skillnad mot om när jag kör med Bluetoth då man ju bara kan byta låt framåt och bakåt..... MEN: problemet är att ljudet försvinner efter en stund, allt emellan några sekunder och till några minuter... eftersom telefonen då väljer att gå över till BT läget istället, varpå man på telefonen manuellt får välja in ipodläget igen (minns inte vad det står på luren men den har automatiskt skiftat till "My Volvo Car", dvs Bluetoth läget).

Är det bilen eller telefonen som gör att detta händer med jämna mellanrum, eller har jag missat någon inställning? Om jag i Media under bluetoth plockar bort telefonen så fungerar det bra, men då är ju telefondelen också borta... vilket jag ju inte vill.
Detta är ett känt "fel" då problemet ligger i att iPhonen tror att du vill streama via Bluetooth också. Volvo har ett officiellt dokument kring detta som beskriver att man måste välja "Dock connector" på iPhonen när den är ansluten både via bluetooth och kabel.

Om jag visste hur/om det går att bifoga pdf-filer hade jag kunnat lägga upp dokumentet.
SWEiNSANE skrev:Detta är ett känt "fel" då problemet ligger i att iPhonen tror att du vill streama via Bluetooth också. Volvo har ett officiellt dokument kring detta som beskriver att man måste välja "Dock connector" på iPhonen när den är ansluten både via bluetooth och kabel.

Om jag visste hur/om det går att bifoga pdf-filer hade jag kunnat lägga upp dokumentet.
Prova lägg upp PDF:en med http://www.speedyshare.com/ om den inte finns som länk redan :)
Hur väljer man "dock Connector"?
Ja, fast sådär har jag gjort och då funkar det.... En liten stund.... Och sen inte!?!
Ingen annan? Har fortfarande samma problem... trots ios6 och sensus3 :(
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]