- sön 16 sep 2012, 17:09
Hejsan alla kunniga volvo-människor.
Det är så här att min kusin har en volvo v70. Jag tror det är årsmodell 98.
Motorn är på 170hk.
Han lämnade in sin bil på service hos bilia för inte så länge sedan,
Där byte dom olja och sedvanliga saker samt byte tändstift och gjorde rent vevhusventilationen
Efter servicen upplever han att bilen går sämre, den går lite ojämt. samt att motorljudet är annorlunda samt att bilen upplevs motorsvagare.
Han åkte tillbaks till bilia för att påvisa detta. Bilia kontrollerade bilen men hittade inga fel.
Jag har själv en volvo v70 turbo-00 och det är lite annan motorkaraktär än en sug motor. Så jag har lite svårt att avgöra själv.
Men jag har lyssnat och provkört hans bil. Den går lite ojämt tycker jag, Den liksom tvekar typ "hakar" lite vid gaspådrag.
När man står still och varvar lite och låter den gå ner på tomgång så på slutet så "blöddrar den lite.
Jag vet inte vad som kan vara fel eller har hänt.
Men jag tackar för alla svar och tips jag kan få för att hjälpa min kusin.
Mvh Martin
Det är så här att min kusin har en volvo v70. Jag tror det är årsmodell 98.
Motorn är på 170hk.
Han lämnade in sin bil på service hos bilia för inte så länge sedan,
Där byte dom olja och sedvanliga saker samt byte tändstift och gjorde rent vevhusventilationen
Efter servicen upplever han att bilen går sämre, den går lite ojämt. samt att motorljudet är annorlunda samt att bilen upplevs motorsvagare.
Han åkte tillbaks till bilia för att påvisa detta. Bilia kontrollerade bilen men hittade inga fel.
Jag har själv en volvo v70 turbo-00 och det är lite annan motorkaraktär än en sug motor. Så jag har lite svårt att avgöra själv.
Men jag har lyssnat och provkört hans bil. Den går lite ojämt tycker jag, Den liksom tvekar typ "hakar" lite vid gaspådrag.
När man står still och varvar lite och låter den gå ner på tomgång så på slutet så "blöddrar den lite.
Jag vet inte vad som kan vara fel eller har hänt.
Men jag tackar för alla svar och tips jag kan få för att hjälpa min kusin.
Mvh Martin
- By ThorHammer