Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag har lite problem med min 740 :( soppa pumpen ylar jätte mkt hela tiden och bilen rycker till och "hoppar" fram när man gasar. Vet inte vad problemet kan vara. ??:-/ Några tips? :)
Årsmodell tack. När den hoppat klart, går den då normalt? Soppapumpen kan vara defekt.

Mvh GK
Det är en tidig 88 och den slutar aldrig hoppa under acceleration. soppapump har jag bytit båda två. men nu märkte jag att om man stryper retur ledningen från spridarna blir pumpen (den under sätet) tyst och bilen går bättre en stund men sedan efter några minuters körning går den likadant igen.
Jag hade en Jetta förut som gick fint 2 minuter och sedan stendog. Väntade ett litet tag, och sedan startade den igen för ytterligare gå 2 minuter.

Felet var att bränslet kom fram till t- korsningen framför förgasaren och sedan tillbaka till returen igen. Alltså det mesta soppa kom tillbaka till returen igen.

Det gick alltså från tanken fram till t korset sedan tillbaka till returen vidare till tanken. Som i ett kretslopp... Jag provade att strypa returen och bilen gick bra igen.

Kanske inte är lika som din, men värt att prova. Koppla bort den helt och prova?`

Mvh
Byt bränsletrycksregulatorn men se till att du sätter dit en likadan för den som sitter på sen -88 är för LH Jetronics 2.4 och reglerar på 3 Bar medan du har LHJ 2.2 och har då en regulator som reglerar på 2.5 Bar.

Mvh GK
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..