Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonis
lajuz skrev:Har någon koll på hur remmen utan ac skall sitta, Volvo plockade hem en 30731811 till mig.
Passade remmen 30731811 till din Volvo?
Min rem brast idag :( men jag har inte lust att lägga ut en massa pengar på en ny kompressor, så jag tänkte köra utan ac i vinter.
Var det lätt att se hur den skulle dras?

Får ta semester imorgon och åka till Volvo och se om dom har en hemma.

Med vänlig hälsning,
Jonis
av joacim772
Väcker liv i denna gamla tråd.

Har en gammal s80-00 som ac:n gav upp på idag, med följd att multiremmen gick av. Kan man köpa någon annan rem o slänga dit, känns som jag inte vill lägga ner pengar i onödan på denna problem bil igen... O i såfall vilken längd ska man köpa..?
av Xuri
joacim772 skrev:Väcker liv i denna gamla tråd.

Har en gammal s80-00 som ac:n gav upp på idag, med följd att multiremmen gick av. Kan man köpa någon annan rem o slänga dit, känns som jag inte vill lägga ner pengar i onödan på denna problem bil igen... O i såfall vilken längd ska man köpa..?

du får i så fall köpa frihjulet och annan rem å montera istället för å byta kompressor...

Har inte artnr men vet att de finns då de satt på en motor jag köpte för några år sen
Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]

Volvo on call och GSM

Spelar ingen roll, volvo stöder det inte. Vil[…]

Luktar avgaser i kupen

Det luktar avgaser i kupen, jättemycket om ma[…]

Har på däckhotell, orkar inte förv[…]