Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Jag har fått att det var för högt resistans på sidokrockkudden förar stollen och jag hitta att sladden från kontakten under stolen upp till krutladdningen var av vid där man byer ryggstödet. Så jag torg av stollen och lödda i hop sladarna igen och med krympslang. Men min mekaniker kunde inte släcka felkoden och inte dom på volvo heller. Det var fortfarande för högt resistans på sidokrockkudde förar stol.
Är det nån som vet vad jag ska göra och vad det kan vara? Måste man köpa en ny krockkudde eller vad?

Tack på alla bra råd.

Detta fel är på en volvo v70N 2001 2,4t (Min pappas)
Användarvisningsbild
av Esarp
Har samma felkod på min V70 men då är det kontakt fel under höger stol fram. Pratat med dem på Volvo och provat att släcka koden men utan resultat.
av o0kungen0o
Bytta sladden i dag från krutladningen till kontakten ska prova släcka felkoden i morgon. Man man bygla in ett motstånd så felkoden försvinner och stolen inte är inkopplad?
Användarvisningsbild
av greeeken
mäta motståndet? .???
Finns ju massa kopplingar under stolen där alla kablar går in. kolla så at tdom inte är skavda precis vid koppligen. Så är det på min o då klagar systemet.
Du ska använda 2.2 ohm motståndet för att lura systemet.
Kolla även kablen till bälteslåset så det inet är skadat.
Användarvisningsbild
av Esarp
Löste det sig?
Användarvisningsbild
av Esarp
Vart e sladden sönder? Inne i stolen? Skälv nyfiken för jag har samma problem fast på höger sida

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]