Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobben
Jag har tänkt att montera dit 2st xenonkonverterade extraljus som jag köpt från oljebaren, men är fundersam om jag måste uppdatera mjukvaran då?
Köpte kabelmatta med relän från oljebaren. Har frågat hos Bilia, men dom säger att jag måste köpa deras kabelmatta för att det skall fungera och att jag måste uppdatera mjukvaran. Ringde till oljebaren och frågade en kille där, och han trodde att det skulle fungera med deras kabelmatta, utan uppdatering. Har sökt på google och i detta forum utan att ha fått ett riktigt svar. Finns det någon som vet mer om detta?
av lobben
Är det någon som har satt dit extraljus på en -08 och bara kopplat med strömtjuvar och sluppit mjukvaruuppdatering?
Har kollat med autoexperten/carfix och dom säger också att man måste köpa en speciell kabelmatta...
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Mjukvaru uppdateringen behövs bara om du använder Volvos sats. Kopplar du som man gjorde förr i tiden (kablar, säkringshållare, relä och lite kabelskor) så behövs inget uppdateras. Men jag vill nog ändå rekommendera dig att använda Volvos sats + mjukvaran.

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]