Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av pekv70
Hej!

Kostnad 6000 mila service V70 MY07 170hk ? Vad innehåller den ? Har försökt leta runt på nätet men inte fått ngr svar på mina frågor. Visst, det skiljer säkert en hel del beroende vilken verkstad man lämnar bilen till. Vad har det kostat för er eller ngn ni känner.

V70 MY07 strax 6000 mil, behöver man serva den på en volvo verkstad, eller duger det med ngn annan auktoriserad verkstad ?

Mycket svar har jag hittat på denna korta stund jag varit medlem. Kanon med ett sånt här forum :mrgreen:
av JohnB
Jag antar att du har en B5244S med manuell låda. Om det stämmer så ska förutom vanlig service(motorolja, oljefilter och kupéfilter) även tändstift och luftfilter bytas. Har du inte bytt bromsvätska på några år kan det vara en bra idé. Är det en automat så rekommenderar många att man byter olja i den på 6000 mil. Volvo rekommenderar endast det på bilar i yrkestrafik eller som drar mycket släp men ska man ha bilen länge kanske det är värt kostnaden för att slippa problem i framtiden. Vad det kostar har jag ingen aning om. Tipset är att ringa runt till flera verkstäder för att få bästa pris. Vänder du dig till verkstäder som är anslutna till de större kedjorna och sparar alla kvitton spelar det ingen större roll vilken du väljer. Ta den billigaste och se till att du får vara med under servicen så du ser att du får det du betalar för. Skulle jag inte få titta på när servicen utförs skulle jag välja en annan verkstad!

/John
av karnaa
Har också nära till 6000 mila servicen,dock funderar jag på att låta farsan göra det.
Dock blir det ju ingen stämpel i serviceboken.
Någon som vet vad servicen kostar på tex Volvo?
av aldrigstanna
S60 my2008, 6000 milsservice kostade 5605 kr. Byte ej bromsolja då det är gjort för ett år sen. Detta på bilia eskilstuna.

Kuriosa är att jag behöver byta övre motorkudden så sa till när jag beställde tid att jag ville ha en ny som dom kan lägga i handsfacket så byter jag den sen. Den monterade dom dit ändå utan extra kostnad, förrutom motorkudden då ( övre, 695 kr).
1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]