Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Bytte soppa filter ikväll(biltema) och problemet med att den va svårstartad är borta,fast pumpen lever om-fast kanske inte lika illa!
Kommer byta pump oxå synd att skruvat ,s pump va slut bara ,mekonomen tar 14-1500:-,undrar om man vågar köpa en från skroten typ 800:- med hela armaturen.
Har ej kört med bilen bara starta så det blir spännande o se om den slutat rycka o hugga,då vet man om man är på rätt spår?/benka1
av benka1
I morse så ville den ej starta alls-hade full gas o den bluddra o misstände inga varv alls!
Sen gick den som förrut mao dåligt-blev ingen skillnad med filtret alltså o frågan är om pumpbyte gör nån skillnad?
Nä ska åka in o göra en diagnos till ,om det går .
Obd2 visa ej vad felet är nånstans,bara felkoden(låg spänning till främre lamdan) o det säger mig inget alls kan vara allt möjligt det.
/benka1
av rudarmy
Kolla över slangar den mellan turbo o lmm, å de som går in i intercoolern!
Tror du har problemet där!
av benka1
Drog en burk startgas förra veckan,ingen reaktion på det så tror ej det heller?
Satt i ett öppet filter i går -läckert med pys ljudet,fast ska man höra turbon vina då på vissa varv-låter som en lastbil,he he!
/benka1
av benka1
Hatar rycket i kurvorna-det är något som grundfelet ställer till med o det borde någon på forumet känna till tycker jag?
av rudarmy
Drog en burk startgas förra veckan,ingen reaktion på det så tror ej det heller?
hmm hur tänkte du nu? det är ju inte förens vid 4000rpm med fullt ladd som det knasar inte sant!
nä lossa slangarna å syna dem ordentligt!
av benka1
OK,tänker byta kamremsats+ drivremsats imorrn o ska givetvis kolla detta+tändspolen som det är en spricka i,börjar fundera om det är den som gör ryckningarna (har blivit värre sen jag bytta soppafiltret,konstigt) fast det borde ju ej bli värre när man svänger tycker jag!
Det låter logiskt om det skulle vara nåt i tanken då man svänger,bensinen åker ju iväg o skvalpar.
Men ska kolla genom alla slangar rör mm .NU gäller det att få bort ett lager ljud,därför byter jag alla rullar o remmar till drivningen.
Mvh benka1
av rudarmy
benka1 skrev:OK,tänker byta kamremsats+ drivremsats imorrn o ska givetvis kolla detta+tändspolen som det är en spricka i,börjar fundera om det är den som gör ryckningarna (har blivit värre sen jag bytta soppafiltret,konstigt) fast det borde ju ej bli värre när man svänger tycker jag!
Det låter logiskt om det skulle vara nåt i tanken då man svänger,bensinen åker ju iväg o skvalpar.
Men ska kolla genom alla slangar rör mm .NU gäller det att få bort ett lager ljud,därför byter jag alla rullar o remmar till drivningen.
Mvh benka1
fan har du inte byt spole! lovar att ej dricka öl på en månad om ditt huggande blir kvar efter byte av spolar..:D
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]