NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tompa56
Varningslampan tänds.srs-airbag varning service snarast.går inte att låsa bilen,fönsterhissar funkar inte,backsensorer funkar inte,volvo har problem med att hitta felet.några tips kanske?
av andy78
Kan inte riktig ge några konkreta svar, det kan vara vad som helst då alla de komponenter du nämner inte har nån relation till varandra.
Lite lustigt att volvo inte hittar nåt fel.
Kanske det har kommit in vatten nånstans finns ju en massa boxar å grejer man tycker att det där borde generera i någon felkod.

Har bilen dragkrok?
Om så är fallet så hade jag kopplat ur den i bakluckan eller tagit ut säkringen.

Sen hade jag nog kollat lite andra säkringar, tex rykt en i taget för att se om man får igång lås och fönsterhissar tex.
av tompa56
tompa56 skrev:Varningslampan tänds.srs-airbag varning service snarast.går inte att låsa bilen,fönsterhissar funkar inte,backsensorer funkar inte,volvo har problem med att hitta felet.några tips kanske?
Volvo hittade ett glapp under handsfacket bytte kontaktstycken än så länge inga problem

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]