Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
F-låt, kunde bara inte låta bli...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Arese skrev:Har ZF:s fina 8-växlade aut i min 535:a men byter nu mot en manuell F11.
Du byter ut den mot en traditionell manuell? Med spak, koppling och fotarbete?
av Droopy
StringerBell skrev:
Arese skrev:Har ZF:s fina 8-växlade aut i min 535:a men byter nu mot en manuell F11.
Att växla är ju halva nöjet med bilkörning, för mig iaf. Skulle dok gärna kunna tänka mig en automat pga bekvämligheten men har än idag inte kört någon automat som jag gillar, tycker nästan det var roligare med automat på slutet av åttiotalet då jag hade ett par Ford granada 6or som "buskörningsbilar"
Användarvisningsbild
av Momentum
Har en kollega med Passat
Inget helljus - verkstan bekräftar att många andra kunder som kommer från Volvo/Saab påstår samma sak
Egen reflektion som varande storväxt, det är ju snudd på en småbil, absolut inte samma plats som i en V70
VW säljaren med förvåningen i rösten då jag provsatt, "hur lång är du egentligen?.............."
Bara 192, blev mitt svar
Användarvisningsbild
av StringerBell
Droopy skrev:
StringerBell skrev:
Att växla är ju halva nöjet med bilkörning, för mig iaf.
Växla ja, men hur? Fotarbetet och ryckandet i spak är helt absurt i en modern bil 2012.
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:
Växla ja, men hur? Fotarbetet och ryckandet i spak är helt absurt i en modern bil 2012.
Ejh, näe, det är bilkörning på riktigt, tycker jag.

/Martin
Användarvisningsbild
av StringerBell
MartinS skrev:
StringerBell skrev:
Växlingspaddlar på ratten (t.ex.) känns alltså inte på riktigt?
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:
MartinS skrev:
StringerBell skrev:
Växlingspaddlar på ratten (t.ex.) känns alltså inte på riktigt?
Nej inte för mig, men det är ju antagligen en vanesak. JAG föredrar manuell med en klassik spak (helst inte sekventiell) och riktig koppling. JAG känner att jag har bäst kontroll då. Det är så jag har kuskat otaliga varv runt räcerbanor de senaste 20 åren och då känner JAG att jag har full kontroll.

/Martin

PS. Ingen kan väl i allafall tycka ett D-läge bör sägas i samma mening som aktiv körning?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]