Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
na96gen skrev:
mattish skrev:
na96gen skrev: Sedan att V70 kan ha integrerade barnstolar med läderklädsel som inte Passaten kan så blev det knock out.. :P

Det hade jag i min Passat...
Finns nu bara med svart tygklädsel å inte till läder av någon konstig anledning..
Skumt.. Har du pratat med säljare eller endast via bygg bil på hemsidan?
av Steff 99
apersson850 skrev:Aktiv körning med kombimodell.
Bild
Dock ej diesel.
PR-jippo för nära 20 år sedan....jo det var aktiv tvåhjulskörning. 8)
av Halvmas
dieselanddust skrev:Jag siktar på en diesel, automatlåda och helst 4wd. Man bör ju också beakta att det är en tjänstebil så den behöver bara hålla i 3 år :-)
Jag råder dig till att kolla in Volvo´s DE-modeller och i synnerhet XC70 D4 då den har sänkt förmånsvärde jämfört mot inte DE-modellen. För oss som är tjänstebilsförare så är ju dessa siffror lite intressanta samt att man kanske har ett max-belopp att handla bil för. Vore intressant ifall du kunde ta en offert på bilarna samt be säljaren räkna ut förmånsvärdet också så att man kan se och jämföra lite då mellan Alltracken du tänkte på och XC70´n. Jag ska också snart byta bil och hade nästan bestämt mig för ett Alltrack efter alla testvinster den fått men efter en provkörning så har jag nästan strukit den på tänkbara kandidater. Styrningen kändes som helt död kring mittläget och sen upplevde jag den som rätt spårkänslig. Sittbrunnen var dessutom rätt trång vilket jag inte är van vid. Kollar nu istället på X3:an 2.0d Business då även den har anpassat förmånsvärde samt XC60. Lite off-topic men ändå :wink:
av Lövet
BTCC 850 kombin var lika snabb som sedanen så det var inte enbart ett jippo.

Efter några år tillät reglerna spoilern vara högre än taklinjen bak och då gick det inte att köra kombi längre.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var lite av ett pr jippo när btcc kombin introducerades (med plasthundar ibagaget om jag minns rätt), men sedan visade det sig att den gick precis lika bra som en sedan tills reglerna för bakvingen justerades till en sedans fördel.

/Martin
av Steff 99
I detta läget i början av 90 talet var det enbart kombin som gällde , det byggdes en mängd event runt BTCC och 858 kombi för att lansera den som en sportkombi.
Regeländringen gjorde att sedanen blev ny BTCC bil senare under 90 talet.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]