Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slippy2
Beställde v31, hade jag inte valt polestar hade den varit klar igår, nu blir det tisdag....jag trodde jag hade prio...
Seg väntan helt klart.
av ForestC
ForestC skrev:Fick steg 8 igår och besked från ÅF att bilen skulle vara klar tisdag v38 - två veckor innan det första beskedet jag fick - v40.
Tyvärr blir det nog att vänta till 1 oktober, annars blir det många tusenlappar för 1,5 veckas bilinnehav. Som tur är lånar ÅF ut en bil gratis de två veckor som saknas av månaden :D
Gratis är gott, men längtan blev för stor - ÅF blev klar med bilen idag istället för tisdag nästa vecka. Hämtning i eftermiddag istället...

Även om säljarens uppskattning var 3-4 veckor från början, och det vid orderläggning blev en preliminär leveranstid 10 veckor senare, så blev resultatet en leveranstid på 7,5 veckor inklusive 2 dagars "frånvaro" hos "solfilmsmannen" som tonade rutorna. Inte så illa - och alltid trevligt när en leverans tidigareläggs :-)-)
Användarvisningsbild
av laser2
ForestC skrev: Gratis är gott, men längtan blev för stor - ÅF blev klar med bilen idag istället för tisdag nästa vecka. Hämtning i eftermiddag istället...

Även om säljarens uppskattning var 3-4 veckor från början, och det vid orderläggning blev en preliminär leveranstid 10 veckor senare, så blev resultatet en leveranstid på 7,5 veckor inklusive 2 dagars "frånvaro" hos "solfilmsmannen" som tonade rutorna. Inte så illa - och alltid trevligt när en leverans tidigareläggs :-)-)
Har full förståelse att du inte kunde vänta i över 2 veckor när bilen faktiskt är helt klar! :D

Grattis till nya bil, kul att det gick fortare än väntat, då har man vissa förhoppningar att ens egna bil också skall komma någon vecka tidigare, beställde fredag v34, hoppade till steg 2 4/9, nu väntar man på steg 3... borde bli vilken dag som helst efter vad man förstått här på forumet. Preliminär leverans är v40...
Användarvisningsbild
av laser2
Nu har min bil hoppat direkt från steg 2 till steg 5! Nu börjar det hända grejer! :D
av Jofa
Steg 7 här...vissa dagar blir man extra lycklig när man kommer hem :)

Känns som leverans närmar sig, förutom att Bilia skall eftermontera ett par saker...kan ju ta tid :(
av LOTEZ
Då är det nära :)

Dock drabbas du av samma sak som mig (helg). Tror det är mindre aktivetet framförallt på just steg 7 (test av bilen)

Nära nu :)
Senast redigerad av 1 LOTEZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av laser2
LOTEZ skrev:Då är det nära :)

Dock drabbas du av samma sak som mig (helg). Tror det är mindre aktivetet framförallt på just steg 2 (test av bilen)

När nu :)
Japp, men det gör inte så mycket då jag skall åka tåg till Stockholm i helgen, men det vore fint om den blev klar under nästa vecka. :-D
av Jofa
Nu vill vi gärna se ett par fina bilder på din nya bil sen när du fått den LOTEZ :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]