Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
mattish skrev:
na96gen skrev: Sedan att V70 kan ha integrerade barnstolar med läderklädsel som inte Passaten kan så blev det knock out.. :P

Det hade jag i min Passat...
Finns nu bara med svart tygklädsel å inte till läder av någon konstig anledning..
av Mwi
Linqid skrev:När vi ändå pratar F11 (på tal om Mondeo och Hyundai.. :wink: ) såg jag precis den knepigaste kärran hittills på Blocket. Vem köper en 520dT och smackar på med allt från panoramatak till Head-Up Display (och allt där mellan!) utan att välja automat?! Snacka om värdetapp... Kan en Premium Selection vara importbil eller är de alltid svensksålda?

http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_520 ... 9.htm?aw=1
Premium Selection finns i Tyskland också, om den varit Svensk såld så skrivs det nästan alltid. Kan vara en hyrbil många Tyska hyrbilar är rätt välutrustade och byts efter 6 månader.
av Linqid
Jag kan absolut köpa att man inte vill ha automat. Men det verkar otroligt ologiskt att speca en 520d upp över 600 papp och välja manuell låda. Hade det varit en 53X hade jag inte sagt något, men den kärran lär vara unik i sitt slag. Minsta motorn och manuell låda, men fullmatad.

Arese, blir det 535i igen? Där har jag full förståelse för att du vill spaka själv, härlig bil!
Användarvisningsbild
av apersson850
Automaten i min XC70 D5 växlar ibland inte ner förrän motorn är nere på ungefär 1100 r/min, så nog låter den motorn gå på låga varv också.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
apersson850 skrev:Automaten i min XC70 D5 växlar ibland inte ner förrän motorn är nere på ungefär 1100 r/min, så nog låter den motorn gå på låga varv också.
Det är väl olika beroende på vad lådan är kopplad till för motor. Men en D5 automat har jag aldrig provat.
av Steff 99
Diesel utan automat och aktivfarthållare känns som att gå tillbaka till forntid, men en 535i eller något annat i en sommarbil ( Porsche ) då passar väl att spaka manuellt.
MEN en manuell V 70 för att köra aktivt...hur tänker ni, aktivkörning i en kombi :shock:
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:hur tänker ni, aktivkörning i en kombi :shock:
Vad spelar det för roll om sista metern på karossen är vinklad utåt istället för innåt? Det är väl annat än en stort bagageutrymme som avgör hur en bil beter sig på vägen.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:Diesel utan automat och aktivfarthållare känns som att gå tillbaka till forntid
Diesel är väl forntid så det passar väl bra?! ;-)

/Martin
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]