Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonteE77
Hej,

vi lägre fart, typ när jag står vid en parkering, eller fickparkerar knarrar det lätt höger fram när jag gör rattutslag mot vänster. Knarrar som en gammal gungstol... Kan det vara nåt kring fjärderbenet? Länkarm? Bilen är en s60, år 2008 som gått 7500mil.

Tack för tips!
Användarvisningsbild
av Funk
Det är troligen övre fjädersätet som behöver bytas, jag bytte båda mina på S60:n efter 8500 mil (tror jag det var). Det kan även vara kränghämmarstagen, men det blir oftast glapp direkt efter de börjar knarra så det klapprar i stället..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
bensinskalle skrev:Är nog lite fel forumdel detta. Denna kategori är för första generationens s60 (00-07) ;)
Och första generationen fanns och byggdes fram t.o.m början 2009...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Vojje
bensinskalle skrev:Är nog lite fel forumdel detta.
Just det. I denna forumsdelen knakar och knarrar det för jämnan och ngn garanti kan man bara drömma om :lol:
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Funk skrev:
bensinskalle skrev:Är nog lite fel forumdel detta. Denna kategori är för första generationens s60 (00-07) ;)
Och första generationen fanns och byggdes fram t.o.m början 2009...

/Thomas
mhmmm.

Trodde (00-07) gällde för (s60, s80,v70N, xc70) ;)
Användarvisningsbild
av Funk
Tja, eftersom den första generationen t.o.m fanns som MY-09 , och kan vara köpta med begbilsgaranti så får man väl anta att frågan är ställd på sin rätta plats och påståendet om garanti mycket väl kan vara helt i sin ordning...även om forumsdelens rubrik ger utrymme för tolkningar..
Eller tycker ni att tråden skall flyttas och besvaras i delen som gäller för MY-11 och nyare ? :wink:

/Thomas

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]

Du menar: Ur bruk? :-D Korrekt, Jag har uppdat[…]

Ja de försvann av sig själv då jag[…]