- sön 09 sep 2012, 22:22
Hallå alla volvoproffs!
Kan börja med att detta forum har hjälpt mig otroligt mycket men nu behövs en egen tråd!
Har en Volvo s60 t5 01 22k mil, de har precis varit chippad hos itsfun. När jag hämtade bilen så fick jag låna laddtrycksmätare av firman och då laddade den 1,2 på 3an som den ska! Den är ju strypt till 0,5 på 1 och 0,8 på 2an.
Några dagar senare skaffade jag mig en egen mätare te turbon o kopplade in på samma ställe som firman gjorde. Jahopp nu laddar den aldrig över 0,9 på 3,4,5 oavsett varv o andra förhållanden går den alldrig över 0,9! Mycket irreterande!
Jag har försökt med väldigt mycket som
Bytt laddtrycksmätare och slang
Bytt magnetventil
Bytt alla slangar till magnetventil
Bytt luftfilter
Bytt luftmassemätare
Kännt efter glapp i turbo
Ryckt o dragit i alla tryckrör, kollat alla slangklämmor
Rengjort tempmätare i tryckrör(bräkleen)
Kollat laddtrycksmätare (original)
Kör på 98oktan
Kollat efter felkoder och kört med dator inkopplad och den laddtrycksmätaren visade också 0,9
Kollat gasspjäll
Letat läckor på ic
Tändstift nybytt
Kollat så alla slangar går rätt till magnetventil
Nollställt allt igenom att ta av +pol på batteriet
À som ni kanske förstår börjar mina idéer ta slut.. Och även han som trimma bilen o som kika med datorn.
Jag har provat att dra av slangen till WG och då laddar den över 1,2 sen släppte ja gasen.
De sista ja bytt var LMM, de som killen som chippa sa va felet, men självklart går den likadant som innan.
Är de någon som Har fler idéer?
Skulle vart fantastiskt o få oordning på skiten så den går som en chippad o inte original!!
Mycket tackssam för svar
Emil
Kan börja med att detta forum har hjälpt mig otroligt mycket men nu behövs en egen tråd!
Har en Volvo s60 t5 01 22k mil, de har precis varit chippad hos itsfun. När jag hämtade bilen så fick jag låna laddtrycksmätare av firman och då laddade den 1,2 på 3an som den ska! Den är ju strypt till 0,5 på 1 och 0,8 på 2an.
Några dagar senare skaffade jag mig en egen mätare te turbon o kopplade in på samma ställe som firman gjorde. Jahopp nu laddar den aldrig över 0,9 på 3,4,5 oavsett varv o andra förhållanden går den alldrig över 0,9! Mycket irreterande!
Jag har försökt med väldigt mycket som
Bytt laddtrycksmätare och slang
Bytt magnetventil
Bytt alla slangar till magnetventil
Bytt luftfilter
Bytt luftmassemätare
Kännt efter glapp i turbo
Ryckt o dragit i alla tryckrör, kollat alla slangklämmor
Rengjort tempmätare i tryckrör(bräkleen)
Kollat laddtrycksmätare (original)
Kör på 98oktan
Kollat efter felkoder och kört med dator inkopplad och den laddtrycksmätaren visade också 0,9
Kollat gasspjäll
Letat läckor på ic
Tändstift nybytt
Kollat så alla slangar går rätt till magnetventil
Nollställt allt igenom att ta av +pol på batteriet
À som ni kanske förstår börjar mina idéer ta slut.. Och även han som trimma bilen o som kika med datorn.
Jag har provat att dra av slangen till WG och då laddar den över 1,2 sen släppte ja gasen.
De sista ja bytt var LMM, de som killen som chippa sa va felet, men självklart går den likadant som innan.
Är de någon som Har fler idéer?
Skulle vart fantastiskt o få oordning på skiten så den går som en chippad o inte original!!
Mycket tackssam för svar
Emil
- By S6024t