Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Provocative skrev:
mikebike skrev: Nej, det är (tydligen) fel.
Vad är fel? jag har ställt in hjulen två ggr nu. Första gången sa de att det inte gick bättre o nu i veckan förklarade killen att allt som kunde justeras på cambern var att lossa och låtta hålens naturliga spel göra vad de kunde.
Så mina står över 1,5grad utanför tolerans.

Vet du hur man ställer cambern så berätta gärna då jag funderar på att höja min för att slippa betala 4-5000kr/sässong på däck.
Eftersom jag kört 17 000 mil på 9½ år utan problem påstår jag att det funkade för mig (och min bil).
Dessutom skulle det knappast säljas några sänksatser om alla bilar per automatik sliter ut en omgång bakdäck per säsong efter bytet.
volvov702002 skrev:hjulinställning hade jag givetvis tänkt att göra i samband givetvis. Men vad jag förstått går det inte göra en tillräcklig inställning ibak utan sliter däck som jag förstått? Tänkte sänka 30mm.
Om du funderar på Lesjöfors sänksats kontaktar du lämpligen dem innan köpet.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag har Lesjöfors på min S60
30 mm sänkt runtom samt sportdämpare.
Har kört i över ett år och har inga problem med slitna däck.
Fyrhjulsinställning gjort i samband med sänkning.
Upplever inte mer vägljud. däremot så är bilen limmad mod vägen vid kurvor om man nu gillar det.
Användarvisningsbild
av Nexus
Hoppas lejsöfors har fått ordning på sina fjädrar. Hade mycket strul förut att de gick sönder och förde oväsen.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nexus skrev:Hoppas lejsöfors har fått ordning på sina fjädrar. Hade mycket strul förut att de gick sönder och förde oväsen.
Mina funkar ännu . Inget oväsen än iallafall.
Hur menar du med oväsen? Klonkande med mera?
Användarvisningsbild
av Nexus
ja klong och knirrande samt gick av. Vet flera av mina bekanta som fick utbytta under garanti tiden. Själv kör jag på chassit.se sänksatts ink dämpare. Har fungerat klockrent
Användarvisningsbild
av Strandberg
Jag har hört att de som gör fyrhjulsinställning måste köra på "känn" när det kommer till sänkta bilar eftersom man gör en inställning enligt mall sen far den åt pipan när bilen ställs ner och sjunker ihop "för mycket"...? Kan det verkligen vara så??

20mil vintertid, om du kör lungt, Varfö[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]