NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funk skrev:
StringerBell skrev:
Jag tänker på yttermått. Som storstadsbo gör man det rätt ofta när man befinner sig i parkeringshus och parkeringsfickor.
Träna :wink: , jag kör XC90 och Ford Transit i Göteborgstrafiken i stort sett dagligen och det ända man behöver tänka på är att Transiten är rejält hög . Det enda stället jag på allvar önskat smalare bil var i Turin....det finns en anledning att italienska bilar oftast är små..

Det där med barnvagn är något man hör då och då, men så länge man bara har en unge i vagn så funkar det alldeles utmärkt tycker jag, mina är 13 och 17 numera och jag köpte första kombin i våras..och V60:n borde väl funka om en 850 sedan gjorde det för mig.

/Thomas
beror på hur stor vagn man har kanske ;) om man har 2-barnsvagn eller vad man nu kan kalla det. ingen erfarenhet men finns ju lyxvarianter har man ju sett som folk MÅSTE dra med sig in på dom allra sämsta tänkbara ställen.
beror på hur stor vagn man har kanske om man har 2-barnsvagn eller vad man nu kan kalla det. ingen erfarenhet men finns ju lyxvarianter har man ju sett som folk MÅSTE dra med sig in på dom allra sämsta tänkbara ställen.
Visst är det så, men anpassa vagnen för 300.000:- efter den lilla som kostar under 10.000:- känns bakvänt tycker jag.

/Thomas
HiTek skrev:V50 är ju ersatt av V60 och C30 blev ersatt av V40 som man kan "se som" en fyrdörrars C30. Så det man kan se är V40 (mindre), V60 (mellan), V70 (störst) när det kommer till bagage etc.
DrivE heter det ju inte längre utan det är D2 och D3 om jag minns rätt.
Exakt, så det är egentligen bara S40 som har "försvunnit".

V60 är dyrare än vad V50 var men den är samtidigt ett stort steg uppåt. Bara börja jämföra materialval i inredningen så syns det vilket stort steg upp en V60 är.
Brainy skrev:
HiTek skrev:V50 är ju ersatt av V60 och C30 blev ersatt av V40 som man kan "se som" en fyrdörrars C30. Så det man kan se är V40 (mindre), V60 (mellan), V70 (störst) när det kommer till bagage etc.
Exakt, så det är egentligen bara S40 som har "försvunnit".

V60 är dyrare än vad V50 var men den är samtidigt ett stort steg uppåt. Bara börja jämföra materialval i inredningen så syns det vilket stort steg upp en V60 är.
Japp, det går verkligen inte att hitta nåt likt i dem bilarna och eftersom Jacoby ändrar om hela modell programmet så måste man förstå hur dem tänkt. Man kan även gå in på "Bygg din Volvo" så ser man precis hur upplägget är för modellerna. Jag ser det också lite som att V40 är för två st utan barn, V60 om man har en och V70 om man har två, ev. 3 kanske får plats med om man organiserar packningen lite inför en Sälen resa.

Sen kommer nog hösten bli mycket bättre när V40 försäljningen börjat komma igång. Man får inte glömma det att det är tunga investeringar i Kina med två nya fabriker, man har tagit bort C30, S40 ochV50 som visserligen blivit ersatta, och som även sålde bra, med modellerna som nämnts förutom en ny S40 eller mindre sedan och sen även investeringar är gjorda för nya VEA platformen m.m. Så siffrorna över sommarens försäljning är röda p.g.a borttagandet av C30, S40 och V50. Så ser jag det iaf, någon kanske har en annan uppfattning, men att Volvo skulle vara på väg mot konkurs eller att ingen vill ha bilarna är ju bara rent skitsnack egentligen.
Du minns delvis rätt, DrivE finns fortfarande kvar även med Start/Stop, därefter kommer D2, D3, D4 och D5.
DRIVe finns inte som modellbeteckning eller emblem fr.o.m MY-13 .. Bilarna benämns internt i de fall de skiljer sig åt efter CO2 utsläppen, tex. D2 94gr.

/Thomas
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]