...

Moderator: Moderatorer

av karnaa
Det finns ett par saker som gör mig riktigt irriterad.
1 Folk som inte förstått sig på att man skall använda blinkers när man byter fil och från rondeller etc.
2.Lastbilschaffisar som tror de äger vägarna och som kör om trotts risken för mötande bilar.
3. På parkeringsplatser så brukar jag alltid ställa bilen där det är en hel del lediga parkeringar,pga att slippa få märken efter andras dörrar på min bil,ändå! skall folk envisas med att ställa sig intill! hur faen tänker de?
Med risk för att bli idiotförklarad börjar jag snart överväga att ta upp två parkeringsrutor (speciellt på en parkering här i stan som är trång som f*n).
Och detta för att slippa (andra :roll: ) idioter som ska parkera precis intill (och ofta så nära att man knappt kommer i in bilen) trots en i övrigt ganska tom parkering :x
av llesrof
Det där att asälla sig långt bort för att slippa andra parkerade vilar, och så har mågon ändå ställt sig bredvid, är ju egentligen komiskt. Det är ett av världens bästa sätt att göra bilmedvetna personer irriterade. Jag har själv råkat ut för det. Jagvhade ställt mig låååååångt bort och när jag kom tillbaka stod det en Jeep Grand Cherokee två ångström från förardörren. Javlar vad irriterad jag blev. Sedan, när jag väl lyckats trockla mig in i bilen insåg jag hur utstuderat tilltaget var och såg det komiska i det. Man skall naturligtvis inte parkera så nära att det blir besvärligt för den andra att komma in i bilen, det skall man aldrig göra. Grejen är ju att man får ju parkera var man vill och vill jag parkera bredvid en bil långt bort så är det helt okej att göra det. Ingen har rätt att bli förbannad över det, men ändå blir de det. Det är ett utstuderat medvetet sätt att göra folk andra irriterade.
Irritationen borde egentligen riktas till dom som ritar parkeringarna.
Har ett par ställen jag med fler vägrar handla på för att parkeringsplatserna är så trånga!
Dom tänker väl bara att fler platser betyder fler kunder. Och så är det ju förvisso till stor del då jag skulle påstå att dom flesta skiter i bilens skick i längden.
Angående att släppa ut bussar från hållplatser inom 50-område:

Trots att det finns en regel som säger att man bör släppa ut en buss som visar att han ska lämna hållplatsen så är det dock ändå bussen som kör ut i vägen och samma regel som säger att bussen bör släppas ut innehåller att busschauffören ska visa hänsyn. Enligt mig som kört buss i 27 år innebär det att jag om det kommer några bilar står kvar utan att blinka vänster och låter dessa bilar passera. Jag kan gärna "förlora" 20 sek mot att jag kan köra ut utan att vara i vägen för någon.

Skillnaden är i rusningstrafik då kön av bilar aldrig tar slut. Då måste jag slå ut blinkersen för att visa att nu har jag inte tid att stå här längre utan måste köra. Två-tre bilar kör men sen är det alltid någon som håller igen så jag kommer ut. Jag har aldrig problem eller incidenter när jag lämnar en hållplats.
Användarvisningsbild
av Camel
@Bosse9988: Hoppet är inte ute för mänskligheten. Det märks på ditt resonemang att du inte tog körkort igår. Jag blir på mycket gott humör när jag läser ditt inlägg. Det påminner om hur det var förr när trafikanter var vänligare och hjälpte varandra. Fler busschaufförer skulle köra som du. :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Egentligen, varför skall man irritera sig på andra trafikanter? Man mår ju bara dåligt själv. Den andra trafikanten mår nog inte dåligt.
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 552

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv