Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hoberg
Har nu gått över till den mörka sidan. Lämnar Saab för en ny xc70 d5 -11. Summum dessutom. Hyggligt bra pris även om detta är relativt.
Känns... ganska bra, faktiskt.
- darth
av dst02
Om du visste att de va den mörka sidan, varför bytte du då? Jag kan tyvärr hålla med om att det är den mörka sidan dock (stön)
Användarvisningsbild
av Camel
Jag har inte haft samma otur med min Volvo som dst02. Min nuvarande 2,5FT går som en raket och är i stort sett problemfri ännu så länge. Kört ca 3500 mil hittills och jag är nöjd med bilen. (Eller så kanske min bil är ett undantag?) Jag tror du kommer att få många sköna mil i din Volvo.
av troubleshooter
Välkommen tillbaka till livet =), hoppas att du blir nöjd med ditt val. Själv så har jag vid varje bilbyte tittat runt på alternativen men alltid känt mig trygg i volvon, relativt prisvärd, halvrolig att köra när man lärt sig gränserna, Four-C + 18" har bidragit till de egenskaperna

Kommer själv från bakgrund med tre genrationer V70 i bagaget

-00 2,4T Gamla karossen (Helt utan problem) -13000 Milmil
-04 2,5T AWD (Känslig för skit i fälgarna, vibrationer), i övrigt problem fri, -12000 mil
-08 D5 AWD (Byte tank givare + uppfästning sidoruta under första veckan + problem med blinkersspak) Annars problemfri -13000 mil

Väntar just nu på XC60 D5 AWD Summum Four-C
av dst02
Camel skrev:Jag har inte haft samma otur med min Volvo som dst02. Min nuvarande 2,5FT går som en raket och är i stort sett problemfri ännu så länge. Kört ca 3500 mil hittills och jag är nöjd med bilen. (Eller så kanske min bil är ett undantag?) Jag tror du kommer att få många sköna mil i din Volvo.

Går som en raket gör den säkert, de tyckte Jag min V60 T3 lånebil också gjorde, grymt rolig å köra! De ska inte va förvånande att bilen inte krånglat efter 3500 mil, de ska va nästan helt självklart att den inte gjort de.
av hoberg
Varför? Tja, Saab är ju tyvärr dött. Jag har haft tre 9-5or, alla kanon. De är snygga, sköna och fruar älskar dem. Nu är det som det är och det gäller att göra sig av med dem i tid. Reservdelsstrul finns redan nu.

Alternativ då? Tyskarna försvinner p g a pris och lite tråkighet, även om jag är barnsligt förtjust i Mercedes. Ford - glöm det. Fransoser är charmiga men faller på sin egen orimlighet. Etc etc. Kvar blir då volvo och där finns då XC70 som just nu känns prisvärd, är fulsnygg, bra andrahandsvärd och framförallt är grym svenssonbil i dåligt väder. Verkstäder runt om i landet dessutom.

Kul med ett levande forum också en pytteliten anledning :-)
av jpennerb
Välkommen och grattis till en bra bil!

Jag själv samt många bekanta har haft eller har V70II och dom har aldrig haft några problem med dom på många många mil. Jo föresten, farsan fick byta klossar vid 9000mil annars har den nu rullat 13000mil utan några problem. Å andra sidan är det inga av oss som har kört snik motorn Drive 1.6 där verkar många har problem. Och många problem kanske är ägarrelaterat? :roll:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]