Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Produktskylten sitter antingen bakom höger strålkastare eller på höger fjäderbenstorn och där skall även färgkod stå.

Mvh GK
av Eicniv
Tungviktarn: Kan du utveckla det lite grand? Vilka är classic red 601 88b? Men det finns alltså bara en röd färg om jag förstår det rätt?
Gnestaskalle: Jo, min egen färgkod vet jag men vill bara veta om det finns fler än 601 på just 740 1990-92... :)
av Rådlös
Bilden syntes inte. I alla fall inte i min dator. Men med lite "trolleri" fick jag fram bilden.
Bild
Om du tänkte att man skulle kunna se vilken färg det är på bilen, så är det omöjligt i en dator. Varje dator har ju sin "egna personliga" färginställning. Och även digitalkameror är inte särskillt rättvisande. Speciellt inte på röda färger.
Så det är den av fabrikanten uppgivna färgkoden som gäller.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Eicniv skrev:Tungviktarn: Kan du utveckla det lite grand? Vilka är classic red 601 88b? Men det finns alltså bara en röd färg om jag förstår det rätt?
Gnestaskalle: Jo, min egen färgkod vet jag men vill bara veta om det finns fler än 601 på just 740 1990-92... :)
601 kom från modellår 88b och uppåt. Alltså den enda röda solid finns ju givetvis vinröd m.m men antog att du bara var ute efter "vanlig" röd

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]